פיקוח נפש או תיגבור כוחות מיותר בפינוי פצועי התאונה ביום שישי מירדן? תלוי מאוד את מי שואלים. מלחמת גרסאות על חומרת האירוע ועל הצורך בהזנקת מתנדבים חרדים רבים גרמה למרמור רב בקרב מתנדבי ארגוני ההצלה שהוקפצו לטיפול בנפגעי התאונה בליל שבת. עכשיו הם טוענים: מד"א פגע בנו בצורה מהותית כאשר הקפיץ אותנו שלא לצורך - וגרם לנו לחלל שבת.
במסגרת ארגון 'איחוד הצלה' פועלים כ-1,500 מתנדבים ברחבי הארץ, חילונים וחרדים. אבי יוספי, דובר איחוד הצלה, סיפר לחדשות 2 באינטרנט כי ביום שישי התקבלה הקריאה על התאונה כשש שעות לאחר שהיא ארעה. "בשעה 20:30 קיבלו המתנדבים של איחוד הצלה קריאה לצאת דחוף לכיוון ירדן", מספר יוספי, "המתנדבים החרדים שהגיעו למקום הבינו שלא מדובר בפיקוח נפש - ולכן הדבר מאוד חרה להם".
מתנדב חרדי באיחוד הצלה שנכח באירוע, סיפר כי כשהמתנדבים היו כבר בדרכם למקום, נאמר להם לעבור מנסיעה דחופה לנסיעה רגילה. "קיבלנו מידע שהחולים כבר טופלו בבתי חולים בירדן", סיפר המתנדב שעדיין לא מבין מדוע קראו להם בדחיפות בערב שבת. "זה נראה כמו הצגה, במיוחד כשכל התקשורת הגיעה והדליקו אורות ואמרו לנו לעבוד בצורה מסודרת כדי שיוכלו לראות את הפעולות", הוסיף המתנדב.
המתנדבים הרגישו שעושים על גבם מבצע שהוא לא ראוי לשבת. "למד"א יש יחידת מתנדבים ערבים, שיכלה לארגן אותם, הייתה פה אלטרנטיבה אחרת", הם מתלוננים בכאב. באיחוד הצלה מציינים כי אמנם לא ברור אם מדובר במעשה מכוון של מד"א, אך בכל זאת מקווים שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד.
מד"א בתגובה: אצלנו ערך הצלת האדם מעל הכל
דני רוטנברג, דובר מד"א ירושלים, מסר בתגובה לטענות המתנדבים כי "צוותי איחוד הצלה לא הוזעקו לאירוע, מי שיצאו אלה כונני מד"א מהבתים, אלו שהיו בכוננות עם אמבולנסים בביתם. במד"א שמחים לדעת שבכל מקום בישראל או מחוצה לה, ברגע שייפגע אדם שנזקק לעזרה, אנחנו נהיה שם לעזור לו בין אם שבת, יום חול, לילה, חמסין או כיפור".
במד"א הוסיפו כי הם "מגנים ומזועזעים מהרצון של קברניטי 'איחוד הצלה', הבוחרים להכניס פוליטיקה זולה למקום שבו שאלות של חיים ומוות עומדות על הפרק. הארגון המכנה עצמו 'איחוד הצלה' עושה הכול כדי להפריד ולסכסך כדי שלא יהיה איחוד בין כוחות ההצלה בישראל. בארגון מד"א מעמידים את ערך הצלת האדם כמעל לכל ומזהירים: "אוי לנו מאותו היום שנוזעק לסייע לחולים או לפצועים - והדבר הראשון שנעשה זה לשבת ולחשוב האם זה מוצדק מבחינה הלכתית או לא".