לפעמים צריך גם לשמור על הפה, כך למד על בשרו ובעיקר בכיסו נהג מונית מרמת גן שקילל נוסעת. בית משפט השלום בתל אביב פסק כי הנהג יפצה את הנוסעת ב-6,000 שקלים. בנוסף גזר השופט על הנהג המקלל קנס של 10,000 שקלים. ואם לא די בכך, רישיונו של הנהג נפסל ל-45 יום.
הכול החל כשנוסעת העובדת כאחות שילמה לנהג המונית עבור נסיעת "ספיישל" לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. לטענת הנוסעת, נהג המונית איחר במהלך האיסוף שלה, וכששאלה אותו לפשר האיחור "זכתה" ממנו למטר של קללות וגידופים ואף איום מפורש לכך שהוא יורידה באמצע הדרך.
עוד טענה הנוסעת כי בהמשך הנסיעה סירב הנהג להורידה לפני נוסעת אחרת שהייתה במונית ואמר לה: "אני אעשה מה שאני רוצה. בית החולים 'בילנסון' לא על כתפייך!". בתגובה לדברי הנוסעת כי תפקידה כאחות בבית חולים לשרת את החולים ותפקידו לשרת את ציבור הנוסעים, הדהים אותה הנהג כשאמר כי הוא יודע איך היא משרתת את החולים וכי הוא ידאג לפיטוריה.
"על נהג המונית להפנים את האחריות שבתפקידו"
הנוסעת שנפגעה עמוקות מדברי הנהג לא נשארה חייבת והתלוננה בפני המפקח במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה החליט המשרד להגיש תביעה לבית המשפט כנגד נהג המונית. השופט בני שגיא גזר על נהג המונית גם התחייבות של 7500 שקל, להימנע מלעבור עבירה דומה לזו במשך שנתיים.
"מדובר באדם שמתקשה לנצור את לשונו, להפנים את האחריות הטמונה בתפקידו ולהתנהג באופן המקובל והמצופה מנהג מונית" קבע השופט שגיא. כעת יוכל נהג המונית לשנן בביתו את הביטוי: "הלקוח תמיד צודק" ולהתנהג בצורה נאותה יותר בפעם הבאה.
לפני חמישה חודשים גזר בית משפט השלום בי-ם שנת פסילה מנהיגה ברכב ציבורי, תשלום קנס של 4,000 שקלים ושבעה חודשי מאסר על תנאי על נהג מונית שהורשע בהתנהגות בלתי נאותה כלפי נוסעת. הוא הורשע כי לא הפעיל מונה, סירב להעניק שירות ודיבר בגסות.