סילבוס התחבורה: אלפי סטודנטים יגיעו ביום ראשון הקרוב למכללות ולאוניברסיטאות ברחבי הארץ ויפתחו את שנת הלימודים. רבים מהם מתחבטים בשאלה איזה כרטיס תחבורה הכי משתלם לנסיעה ללימודים והביתה. ארגון "תחבורה בדרך שלנו" אסף את כל המידע הנחוץ על מנת להגיע ללימודים - ולהישאר עם הכסף בכיס.
אילו הטבות מוצעות לסטודנטים?
סטודנטים יוכלו לבחור להנפיק אחד משני כרטיסים, המעניקים הטבות שונות:
פרופיל סטודנט מורחב - מאפשר קניית כרטיס "סטודן" סמסטריאלי או שנתי. מכירתו של הכרטיס החלה בנקודות ההנפקה, וכדאי להוציאו נדרשת תעודת סטודנט תקפה, או אישור לימודים. תוקף הכרטיס השנתי הוא לשנה קלנדרית מיום הקנייה.
החל מ-1 בנובמבר מחזיקי פרופיל זה יהיו זכאים להנחה של 50% בנסיעה בקווים בינעירוניים שמחוץ לאזור הכרטיס. הטבה זו משתלמת במיוחד לאלה שגרים רחוק מהבית.
פרופיל סטודנט רגיל - כרטיס חדש שייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר ויהיה תקף בכל הארץ. הפרופיל מאפשר קניית כרטיסיה או "ערך צבור" ברב-קו בהנחה של 33%. בנוסף, הוא מעניק הנחה של 30% בקניית כרטיסיית שתי נסיעות בקו 400 (בני ברק - ירושלים). לשם עדכון פרופיל זה יש לגשת לנקודת ההנפקה של רב-קו עם אישור לימודים.
מהו השינוי משנים קודמות?
רפורמת המחירים בעקבות הארגון מחדש של התחבורה הציבורית בגוש דן, הופכת את הנסיעה באמצעות "ערך צבור" לכדאית הרבה יותר. זאת בשל הכנסת כרטיס המעבר המאפשר החלפות במשך 90 דקות. לכן כאשר אנחנו מחשבים את שווי כרטיס החופשי חודשי, לא כל נסיעה שמתבצעת נחשבת אלא רק נסיעות שמתבצעות שלא בטווח 70-90 דקות מהנסיעה הראשונה. הכנסת כרטיס המעבר, הפך את השימוש בכרטיסיות לעדיף בחלק מהמקרים על פני קניית כרטיס סמסטריאלי או שנתי.
איך מחשבים מה יותר כדאי לך?
סף הכדאיות לקניית כרטיס סטודנט עירוני (סטודן) הוא 27-29 נסיעות בחודש, בהנחה שמשתמשים בערך צבור. כלומר, הכרטיס כדאי בוודאות עבור מי שנוסע ללימודים ארבע פעמים בשבוע ומעלה. גם במקרה של שלושה ימי לימודים הכרטיס עשוי להיות כדאי, במידה ומבצעים כמות קטנה של נסיעות שלא לאוניברסיטה.
למי לא כדאי לרכוש כרטיס סטודנט שנתי או סמסטריאלי? סטודנטים שנוסעים לאוניברסיטה פחות משלוש פעמים בשבוע, ולא משתמשים בתחבורה הציבורית לצרכים אחרים. בנוסף, לסטודנטים שמרבים לנסוע ברכבת, לא מומלץ לרכוש את הכרטיס מכיוון שהוא אינו מאפשר נסיעה מוזלת.