תאונה בין רכבת לרכב פרטי אירעה הבוקר על המסילה סמוך לקריית גת. נתנאל עזרא, בן 45 מהיישוב מנוחה הוא נהג הרכב הפרטי שנהרג כתוצאה מפגיעת הרכבת בצומת גל-און. ברכבת ובמשטרה בודקים מספר כיווני חקירה בהם חציית המחסום באדום, תקלה טכנית ברכב או התאבדות.
מדוברות רכבת ישראל נמסר כי קו תל אביב-באר שבע נסגרו לשני הכיוונים, ועקב כך נוצרו עיכובים בתנועת הרכבות בכל רחבי הארץ. חברות האוטובוסים תגברו את הקווים כדי לסייע לנוסעים.
"הרכבת פגעה במכונית שנגררה לאורך כחצי קילומטר", סיפר לחדשות 2 באינטרנט מרדכי ובר, נציג זק"א שהגיע למקום התאונה. על פי דיווחים ראשוניים הרכב הפרטי פרץ את המחסום, למרות שרמזור האזהרה פעל וכאשר עלה על המסילה נפגע.
"עבר את המחסום בניגוד לחוק"
מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק חקי הראל, התייחס הבוקר לתאונה בגלי צה"ל ואמר כי "רכבת שמסיעה מאות נוסעים בנס לא נשמטה מהמסילה, הנהגים פורעי החוק צריכים להבין שחוק חייבים לקיים".
הרכבת שפגעה ברכב הייתה בדרכה מבאר שבע לתל אביב. למקום התאונה הגיעו כוחות גדולים של משטרה, ביטחון והצלה, והם עובדים כעת לחילוץ נהג הרכב ולהעניק טיפול רפואי לנוסעי הרכבת. בדרום הארץ מורגשים שיבושים כבדים בתנועת הרכבות בעקבות המקרה.
ההרוג: בן 45 תושב האזור
"מדובר ברכבת שנסעה מדרום לצפון", סיפר לחדשות 2 שי חמו פראמדיק במד"א. "במפגש סמוך לקריית גת התנגש רכב פרטי ברכבת. הרכב נחצה לשניים ותא נוסעים נחלק לשניים. ברכב היה אדם כבן 45 שנהרג. הרכבת גררה את המכונית עד שנעצרה".
עמוס גלרט, הממונה על הבטיחות ברכבת ישראל סיפר הבוקר בראיון לגל"צ כי בישראל תרחשות יותר מ-400 שבירות מחסום בשנה. "מדובר ברכב שניסה לחצות את הרמזור באור אדום, זה מה שמסתמן לצערי", סיפר. "מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה. כאשר הרכב מבצע שבירת מחסום והצלצלן מתריע הרכבת כבר מאוד קרובה. אם הרכב מצליח לברוח נמנעת תאונה, אם מדובר בדקה ה-90, הרכבת קרובה מדי".