כך נראה מה שהיה אמור להיות חבל ההצלה של התחבורה הציבורית בגוש דן. 90 אוטובוסים להסעת המונים שהמדינה רכשה בעלות של יותר מ-100 מיליון שקלים "מעלים אבק" בחניון בבת ים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
האוטובוסים נרכשו עם ההודעה על העיכוב בביצוע פרוייקט הרכבת קלה בגוש דן. האוטובוסים הוזמנו כתחליף זמני לפרוייקט הרכבת שהיה אמור להיות מוכן רק בשנת 2017 - במקרה הטוב.
התכנון היה לקנות אוטובוסים שיכולים להכיל 180 בני אדם, וליצור להם נתיבי נסיעה מועדפים. הפרויקט קיבל את השם "הקו האדום המקדים", והתוואי המתוכנן התחיל בתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, מרכז עזריאלי ועד חולון.
המכרזים הוכנו, והוחלט שחברת "דן" תפעיל את הקו. אבל אז, יצאה ההוראה לרכוש 90 אוטובוסים חדישים, במחיר של מיליון ו-300 אלף שקלים כל אחד, ובסך הכול 117 מיליון שקלים מכספי הציבור. ההבטחה הייתה להתחיל להפעיל את הקו הזה בינואר 2013. אבל החודשים עוברים, התכנון תקוע, והאוטובוסים עומדים בשמש וצוברים בלאי ואבק ב-2 חניונים בבני ברק ובבת ים.
אחרי ההשקעה הכספית - התכנון הועבר מחלקה ונתקע
גורמים שהיו מעורבים בתכנון הפרויקט, מספרים שאחרי שהושקע בו כבר 15 מיליון שקלים בתכנון, הוחלט לפתע להעביר אותו לאגף שונה בתוך חברת נ.ת.ע, החברה שאחראית על הרכבת הקלה. אך למרבה האבסורד, בינתיים כבר הוזמנו אותם 90 אוטובוסים, למרות שתאריך יציאה לקו הזה - עדיין אין.
"אוטובוסים שמעלים אבק שהמדינה השקיעה עשרות מיליוני שקלים כדי לקנות אותם זה הרבה יותר מאבסורד, זו שערורייה", אמר יוסי סעידוב מארגון "15 דקות" לצרכני התחבורה הציבורית. "מישהו צריך לבדוק איך קרה שאנחנו, משלמי המיסים, מוציאים כל כך הרבה כסף, על פרויקט שבכלל לא יוצא לפועל", הוסיף.
בעקבות התמונות, בארגוני התחבורה הציבורית מתכוונים לפנות לנ.ת.ע ולמשרד התחבורה כדי לדרוש הבהרות. מדי שנה מתוספים לגוש דן יותר מ-200 אלף כלי רכב חדשים. הפיתרון לעומס נמצא בחניונים בבני ברק ובת ים, רק מחכה שמישהו כבר יתניע אותו.
ממשרד התחבורה וחברת נ.ת.ע נמסר: משרד התחבורה וחברת נ.ת.ע מקדמים את פרויקט הקו המקדים מתוך כוונה להפעילו כבר ברבעון הראשון של שנת 2014. מדובר בפרויקט מורכב, המיועד לייעל את השירות לנוסעים, ומטבע הדברים, בפרויקטים גדולים בסדר גודל כזה יש עיכובים".