למרות המודעות ההולכת וגוברת לסוגיית הטבעונות בישראל, החליטו ארגוני בעלי החיים לקחת את המסר צעד אחד קדימה ופתחו בקמפיין חוצות חדש על גבי מוניות שירות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בקמפיין, שיזמה החזית לשחרור בעלי החיים, משתתפות לפחות 10 מוניות הפועלות בקווים המרכזיים באזור המרכז, ובמסגרתו עוצבה כל אחת מהן בתמונות אותנטיות החושפות את אחורי הקלעים של תעשיית המזון מן החי האכזרית ואת הסבל המזעזע שנגרם לבעלי החיים בדרכם אל אריזות הקפואים בסופר.
בעוד שהמסר על אחת המוניות מגדיר את אכילת הבשר כרצח אכזרי, מלמדת מודעה אחרת כי צריכת מוצרי החלב שלנו באה על חשבונם של עשרות עגלים שהופרדו מאימותיהם לאחר ההמלטה מבלי שזכו לינוק ממנה כלל.
למרות המראות הקשים, מסבירים יזמי הקמפיין כי כל מטרתו היא לתקן את העיוות המכוון שיוצרים תאגידי המזון בפרסום המוצרים. "בכל הפרסומות מציגים את בעלי החיים כשמחים ומאושרים, בעוד שהאמת לא יכולה להיות רחוקה מכך", אמר בשיחה עם חדשות 2 Online אחד ממובילי הקמפיין. "הפרסומות למוצרי מזון מן החי משקרות לצרכן, שלא תמיד יודע כמה סבל נגרם לעגל קטן רק כדי שהוא יוכל לאכול מעדן חלב".
"שלא יחנכו אותי"
תגובות הציבור לקמפיין כצפוי חלוקות. לצד מי שמזדהים עם המסר, ישנם גם מי שמוחים על כך שהוא נכפה עליהם. "כשאני עומד בפקק מאחורי המונית זה לא משהו שאני רוצה לראות מול העיניים שלי", מסביר משה, תושב רמת גן. "אני אוכל בשר, ולא ממש מעניין אותי מאיפה הוא בא. אני לא צריך שיחנכו אותי".
עם זאת, יכולים מארגני הקמפיין לרשום הצלחה אחת לפחות: אחד מנהגי המוניות שהסכים להרים את הכפפה, סיפר כי בעקבות החשיפה לתכנים החליטו הוא ורעייתו לסגל לעצמם אורח חיים טבעוני. "אשתי עכשיו בהיריון והחלטנו שהיא אוכלת רק מזון בריא", הסביר. "בחלק מהעובדות נתקלתי כאן בפעם הראשונה, ואחרי שאתה רואה דבר כזה אתה לא יכול להמשיך לאכול בשר כאילו כלום לא קרה. אתה מבין שזה לא אנושי".