כביש 6 יהיה מהיר יותר, וגם ארוך יותר? הוועדה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה היום (ב') את התכנית להקמת כביש מהיר מספר 77, שיאריך את כביש 6 לכיוון הגליל והגולן. הכביש החדש, שישלים את "הזרוע המזרחית של כביש 6", יסלל בין מחלף תל קשיש לצומת ישי.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"דרך זו מהווה ציר תנועה עיקרי לגליל ולגולן", נימק משרד הפנים את ההחלטה. מחלף תל קשיש מהווה נקודת פיצול על כביש 6, והוגדרה על ידי המשרד כ"חולייה קריטית במערך הדרכים מכביש 6 לכיוון צפון-מזרח". לאחר אישורה של התכנית, היא תועבר בקרוב לאישור הממשלה.
הכביש החדש צפוי להקל על עומס התנועה באזור, שכיום מתנקזת ברובה לכביש 722. כביש 77 צפוי להשלים את כל הזרוע המזרחית של הכביש, יחד עם מחלף גולני, הקמת כבישים 65 ו-85 ושדרוג כביש 90 מעמיעד צפונה.
מהירות הנסיעה בכביש 6 תעלה
אתמול חתם שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ על תקנה חדשה המאפשרת להעלות את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכבישים מהירים ל-120 קמ"ש במקום 110 קמ"ש כיום. משרד התחבורה הודיע כי החלטת השר להעלות את המהירות בכבישים מהירים בלבד מתבססת על חוות דעת מקצועית של חברת כביש חוצה ישראל (כביש 6), ואימוץ ההנחיות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל, שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תחבורה ובטיחות שנערך בשנת 2010.
התקנה החדשה קובעת כי משרד התחבורה יוכל להעלות את המהירות המרבית המותרת בכבישים מהירים ל-120 קמ"ש, והיא התקבלה לאחר התייעצות עם ראש אגף התנועה של משטרת ישראל. בשלב הראשון מתכוון השר כץ להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 ל-120 קמ"ש, זאת במקום 110 קמ"ש כיום. במשרד התחבורה מציינים כי הכביש, אשר הוקם על ידי חברה אמריקנית, תוכנן לנסיעה במהירות של 130 קמ"ש, דבר שמאפשר את העלאת מהירות הנסיעה.