בית הדין לעבודה בחיפה דן בשעה זו בעיצומים המתוכננים ברכבת ישראל ובכוונת העובדים להאט משמעותית את התנועה, אך עומס כבד במיוחד נרשם בשעות הבוקר בתחנות גם בטרם התקבלה ההכרעה.
נוסעים רבים חוו עומס חריג גם לימי ראשון והתלוננו על הצפיפות והדוחק הבלתי נסבלים. "בתור נוסעת קבועה ברכבת, שנוסעת בה בכל בוקר בשעה שמונה, אני כבר רגילה לעומס, לצפיפות ולעובדה שאין לי כיסא לשבת עליו ואם יש לי מזל - אני מצליחה לשבת על הריצפה או המדרגות", סיפרה הנוסעת רוני בר-און.
"בשל כל השיבושים שהיו ברכבת העומס היום היה בהחלט יותר מהרגיל ויותר מכל יום ראשון. לאחר שלא הצלחתי לעלות על הרכבת מרוב עומס, עליתי על הרכבת הבאה אחריה", שיתפה רוני. "אני לא יכולה לדמיין לעצמי את מה שהיה קורה אילו עובדי הרכבת היו פותחים בעיצומים והרכבת הייתה נוסעת יותר לאט. את תחושות החום, הצפיפות, המחנק והטענות של נוסעי הרכבת".
העובדים מוחים על כוונת רכבת ישראל להעביר את עבודות התחזוקה של קרונות הרכבת לחברת מחו"ל. הנהלת הרכבת פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה שימנע את השיבושים, אולם כאמור העובדים נענו לבקשת בית המשפט ודחו את העיצומים.
מחר, בעקבות בקשתו של ח"כ אופיר אקוניס, תכונס ועדת הכלכלה של הכנסת לדיון דחוף בשיבושים ברכבת, ובעיקר בקווים לדרום, זאת על רקע מצוקת הנוסעים החריפה בשל האירועים האחרונים.