עובדי רכבת ישראל מבקשים הבוקר מבית הדין האזורי לעבודה לפתוח בשביתה. הסיבה לבקשה היא רצונה של הנהלת הרכבת להעביר את האחריות לתחזוק הקרונות לידי החברה החיצונית שייצרה אותם. לפי שעה תנועת הרכבות מתנהלת כסדרה.
המחלוקת העיקרית מי יתחזק את הקרונות, העובדים מתנגדים להחלטה להעביר את התחזוק לחברה חיצונית. "פנינו לבית הדין כי הסתיימה תקופת השקט התעשייתי, מנסים לפתור הבעיות בהידברות, אין צורך לפרק את הרכבת ולתת לחברה חיצונית. אין צורך לתת את העבודה לחברה חיצונית שבזמן מלחמה עזבה את הארץ", אמרה היום יו"ר ועד עובדי הרכבת. "מיצינו את המשא ומתן".
נזכיר כי לפני כשלושה חודשים, בתום דיון ממושך בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, נציגי העובדים והנהלת רכבת ישראל הגיעו להסכמה משותפת, לפיה הצדדים יכנסו למשא-ומתן עד 1 ביולי הקרוב, כאשר עד אז לא יתקיימו שיבושים ושביתות.
על-פי ההסכמה, שקיבלה תוקף של החלטה מצד בית הדין, הצדדים ידווחו לבית הדין על התנהלות המשא-ומתן בכל 10 ימים.
עובדי הרכבת השביתו בחודש יוני את תנועת הרכבות למרות צו המניעה, וזאת לאחר שתשעה חברי ועד נעצרו על-ידי המשטרה משום שהפגינו ללא תיאום מול ביתו של יו"ר הרכבת המיועד, אורי יוגב. יו"ר ההסתדרות עופר עיני החליט להפעיל את מלוא כובד משקלו כדי למנוע את ההפרטה של מערך התחזוקה ברכבת.