רכבת שנסעה הערב (ג') מירושלים לתל אביב הורידה את הנוסעים שהיו עליה באמצע הדרך - זאת לאחר שהתגלתה תקלה במערכת הבלמים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הנוסעים הורדו בתחנת הרכבת בבית שמש לאחר שהנהג דיווח על ירידת אוויר חריגה במערכת הבלמים. בהוראת הנהלת הרכבת, הורו לו להוריד את הנוסעים בתחנה הקרובה על מנת שתאסוף אותם רכבת אחרת. הם נאלצו להמתין דקות ארוכות בתחנה לרכבת החלופית.
אחד הנוסעים שהורד מהרכבת סיפר: "בדרך מירושלים לתל אביב הודיעו לנו שאין ברקסים ברכבת. התחלנו לפחד ממש. יש ברכבת בעיות בטיחות קשות. אנחנו עומדים פה בבית שמש כבר שעות בקור. זה קטסטרופה ואי אפשר להמשיך ככה. 3 שעות לכל כיוון מתל אביב לירושלים והשנה היא 2014".
אלא שזו לא התקלה הראשונה שהוא חווה היום ברכבת: "גם בבוקר, בדרך לירושלים, נתקענו בבית שמש. הפעם כי גלגלי הרכבת התחלקו בגלל הגשם. חיכינו לרכבת חלופית במשך שעה וחצי. זה לא ייאמן, כאילו שיש בובות על הרכבת".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "בשל תקלה טכנית ברכבת שנסעה מירושלים לאזור המרכז, הורדו הנוסעים בתחנת בית שמש והועברו לרכבת חלופית. רכבת ישראל מפעילה מעל 400 רכבות ביממה, בכל רחבי הארץ, וככל חברה תפעולית בקנה מידה שכזה לעיתים ישנן תקלות טכניות. אנו מתנצלים בפני נוסעי הרכבת והם יפוצו בהתאם לנהלי החברה".
הרכבת נסעה במהירות - עם דלת פתוחה
בנובמבר האחרון נוסעים שעלו על רכבת שעשתה את דרכה מבנימינה לכיוון דרום נאלצו לנסות ולסגור בעצמם את דלת הרכבת, לאחר שזו החלה בנסיעתה המהירה כשהדלת פתוחה לרווחה ומסכנת את בטיחותם של הנוסעים.
לתקלה בדלת הקרונות קדמה תקלה בקטר שהביאה לעצירת הרכבת באמצע הדרך, ולעיכובם של הנוסעים במשך כחצי שעה לפחות. נוסף על החוויה הלא נעימה, אחד הנוסעים אף התלונן על ריח חריף שעלה בזמן בו עמדה הרכבת.
לאחר שתוקנה התקלה בקטר החלה הרכבת בנסיעה כשאחת מדלתותיה נותרה פתוחה - והנוסעים הם אלו שהפעילו את מלוא הכוח על מנת להביא לסגירתה של הדלת, שסיכנה את מי שעמד בסמוך.