למרות כל האסונות שידענו – היום זה כמעט קורה שוב: נהג מכונית שניסה לחצות פסי רכבת במקום לא מוסדר, נתקע על הפסים עם רכבו. אמנם המצלמות התריעו ומנעו תאונה – אבל מאות נוסעים איחרו למקום יעדם.
מאבטחי הרכבת בעכו זיהו היום נהג רכב פרטי שנתקע עם הרכב על הפסים, לאחר שניסה לחצות את הפסים במקום בו אין מעבר – רק כדי לקצר קצת את הדרך. הוא נתקע על המסילה, כאמור, ויחד עם מאבטחי הרכבת ניסה לחלץ את הרכב, אך ללא הצלחה.
רכבת שהתקרבה למקום קיבלה התרעה להאט ולעצור. "מרחק הבלימה של רכבת שנוסעת במהירות מתקרב ל-700-800 מטר", אומר עמוס גלרט, סמנכ"ל בטיחות ברכבת ישראל, "ואם הנהג היה מגיע בלי יכולת לזהות את הסיכון – בהחלט היתה יכולה לקרות פה התנגשות".
וכך, במשך כשעה תנועת הרכבות נעצרה עד שהרכב חולץ בשלום. האירוע הזה אינו יחיד במינו: למעלה מ-400 פריצות מחסום ארעו בשנה החולפת. רומן קוגן, נהג קטר, רגיל למדי למראות האלה: "מקרה כזה של פריצת מחסום קורה אחת לחודש-חודשיים", הוא מספר, "אבל רכבים פרטיים, משאיות ואנשים שעוברים את המחסומים בחופשיות – זה קורה פעם-פעמיים בשבוע".
ברכבת ישראל הגישו תלונה במשטרה נגד הנהג שחצה את הפסים, אבל גם שם יודעים – כנראה שזאת לא הפעם האחרונה.