מחדל בטיחותי ברכבת: תקרית בטיחותית חמורה התרחשה הבוקר ברכבת ישראל כשרכבת שיצאה מתחנת מודיעין מרכז לא הצליחה לבלום בתחנת פאתי מודיעין.
הרכבת חצתה באור אדום, ורק לאחר הפעלת הבלם הידני הצליח הנהג לעצור אותה, 800 מטרים אחרי התחנה. ברכבת ישראל אמרו לחדשות 2 באינטרנט כי במהלך אירוע הביטחות לא נשקפה סכנה לנוסעים, זאת מכיוון שבמקום מסילת ברזל כפולה. ברכבת בודקים את הנסיבות שהביאו לתקלה.
תקלה נוספת ברכבת בתחנת מודיעין התרחשה בסוף חודש פברואר. ברכבת נוסעים שיצאה מתחנת מודיעין-מרכז נתגלו תקלות בבלמים, מה שמנע ממנה לעצור לאורך מאות מטרים.
בלמים מנותקים
נהג הקטר חלף על פני אור אדום (המכונה בעגה המקצועית "סימנור") שהופיע בצד המסילה, ובסופו של דבר נעצרה הרכבת ביציאה מהעיר. נהג הקטר נלקח לחקירה, ובבדיקה ראשונה של האירוע עולה כי נהג הקטר שכח לחבר את בלמי הקרונות והסתפק בחיבור בלמי הקטר בלבד.
על הרכבת שיצאה היו נוסעים רבים. הרכבת לא עצרה בתחנה השניייה במודיעין, פאתי-מודיעין, וחלפה על פני הנוסעים ההמומים שממהרים לצאת לעמל יומם. "מבדיקה ראשונית שערכה רכבת ישראל נמצא כי אכן הרכבת ממודיעין לתל אביב לא הוכנה כראוי, אך הבלמים של הקטר פעלו, ובשום שלב לא נשקפה כל סכנה", הודגש אז ברכבת ישראל. ברכבת הוסיפו כי "לא היה שום איום לפגיעה ברכבת ובנוסעיה".
התקלות הללו מצטרפות לשורה של תקלות מביכות שאירעו ברכבת בשנים האחרונות. באפריל בשנה שעברה נעצרה רכבת שיצאה מנהריה לכיוון מודיעין בחלוף תשע דקות בלבד בשל מחסור בדלק. נוסעי הרכבת נאלצו להמתין 20 דקות עד להגעתה של רכבת חלופית. מדי שנה מוגשות אלפי תלונות לרכבת ישראל, בטענות לעיכובים, בעיות במיזוג האוויר וצפיפות.