רבים מאיתנו התמכרו לתכנית הריאליטי האח הגדול, אך מעט אנשים יודעים שכבר שלוש שנים קיימת בכבישי ישראל גרסה מעט יותר מציאותית.
החברה הלאומית לדרכים, מע"צ בשמה הקודם, אחראית על 6000 ק"מ של כבישים בינעירוניים בישראל, עליהם היא מפקחת באמצעות 85 מצלמות הפרוסות מצומת גולני עד יד מרדכי. מוקדני החברה מנסים לפתור את כל הבעיות בכבישים, החל מעומס שנגרם עקב חדירת מחבל ועד הבעיות היותר קטנות שקורות בכביש.
אז איך זה עובד? בחיוג 2120* ניתן לדווח על מפגעים בכביש, לתזמן עומסי תנועה ואף לבקש הכוונה כיצד להגיע ליעד מבוקש, מבלי להיתקל בפקקים. בחברה מתחייבים לתקן את העומסים עד פרק זמן של חמש שעות ואפילו להתקשר למתלונן לאחר שתוקנה ולעדכן אותו.
"פסיכולוג יותר ממהנדס"
לחברה הלאומית לדרכים לקח 3 שנים להקים את המערך הזה. בינתיים, בניגוד לאח הגדול, הבעיה הכי גדולה שלה היא חוסר פופולריות. רק 300 אנשים ביום מתקשרים למוקד לדווח, ורובם כמו שאתם יכולים לנחש, לא נמצאים תמיד במצב רוח טוב.
אם אי פעם נתקלתם ברמזור אדום עקשן, והתעצבנתם על האיש הזה שאחראי על העיכוב שלכם- אז תכירו את ואדים פלאבניק. האיש שמתזמן לכם את הרמזורים וצריך להתמודד עם כל מי שפספס פגישה חשובה או הופעה בגן של הילד, בגלל פקק לא צפוי. "בחלק מהמקרים אני צריך להיות לא פחות פסיכולוג מאשר מהנדס. הרי כל משתמש בדרך מבין משהו בתנועה אבל הוא רואה את המצב מיקרו ולא מקרו", משתף פלאבניק.