כבישים אדומים: איפה כדאי להיזהר? (צילום: חדשות 2)
זהירות, כבישים אדומים | צילום: חדשות 2

הכבישים בהם לא תרצו לנסוע: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת היום את הכבישים המסוכנים ביותר בישראל. עד שהמוקדים יטופלו במסגרת תוכנית ממשלתית כוללת, כדאי לגלות זהירות יתרה במה שנהוג לכנות "כבישים אדומים".

המחלף המסוכן ביותר בארץ הוא מחלף אלישמע באזור הוד השרון. מיד אחריו ניתן למצוא ברשימה את מחלף מסובים בכניסה לדרום תל אביב, צומת נווה ימין שבשומרון, צומת הכניסה לכרמיאל, צומת נצרת דרום וצומת גולני. את רשימת עשרת הכבישים המסוכנים סוגרים צומת הכניסה לקיבוץ שמרת שליד נהריה, צומת עין זיתים, צומת הכניסה לצפת וצומת חורשים.

עשרת הכבישים המסוכנים ביותר:

רשימת הכבישים המסוכנים (צילום: חדשות 2)
רשימת הכבישים המסוכנים | צילום: חדשות 2
1. מחלף אלישמע - כביש 40
2. מחלף מסובים - כביש 4
3. צומת נווה ימין - כביש 55
4. צומת הכניסה לכרמיאל - כביש 85
5. צומת נצרת דרום - כביש 75
6. צומת גולני - 65
7. צומת הכניסה לקיבוץ שמרת - 4
8. צומת עין זיתים - 89
9. צומת הכניסה לצפת - 89
10. צומת חורשים - 444


"כבישים רבים הופיעו גם בדו"ח הקודם - ולא תוקנו"

הדוח מרכז עבודה מקיפה וממצאיו הועברו לגורמים המתאימים בתקווה שאלו ימצאו לנכון לטפל בהם באופן מיידי", אמר מנכ"ל הרשות לבטיחות הדרכים. עם זאת, רבים ממוקדי הסיכון שמופיעים בדו"ח הנוכחי אינם זרים למי שאמור לטפל בבעיה. הם חוזרים על עצמם מידי שנה ונותרים ללא מענה מתאים.

כדי לגבש את הרשימה נערכו 500 סיורים במוקדים בעיתיים. החוקרים בדקו את סך התאונות בחמש השנים האחרונות, כמות הנפגעים והעלות של כל תאונה. לאחר מכן דורגו התאונות לפי מדד חומרה. הממצאים הראו כי 80% מתאונות הדרכים עונות להגדרה תאונות קלות, 15% מוגדרות כתאונות קשות בעלות נפגעים וכ-5% מתאונות הדרכים בישראל הן תאונות קטלניות.

עוד נמצא כי קיים יחס ישר בין המהירות המותרת בקטע דרך מסוים לכמות התאונות בו. מהירות גבוהה ועומס בכבישים מעלים באופן מובהק את הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים.

בקטעי דרך רבים שנבדקו נמצא כי הדרך מוגדרת כמסוכנת לאורך עשרות קילומטרים, כשכל צומת לאורך הדרך מהווה סכנה משמעותית בפני עצמה. מוקדים בהם צפויות להתבצע עבודות שיפור ובטיחות בזמן הקרוב הורדו מהרשימה, כך שאוסף המוקדים מהווה תמרור אזהרה עצוב לסכנה האורבת בכבישים.

משרד התחבורה: הוקצו 350 מיליון שלקים לטיפול בנושא

משרד התחבורה מסר בתגובה לדו"ח כי: "הוקם צוות בין-משרדי מיוחד האמון על הטיפול במוקדי סיכון בכבישי הארץ. בצוות חברים נציגים של משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל. הצוות מיפה את כל מוקדי הסיכון בישראל ודירג אותם על פי רמת חומרתם ודחיפות הטיפול בהם, זאת, בהתאם לתוכנית רב שנתית שנקבעה על ידי הצוות".

עוד הוסיפו במשרד התחבורה כי: "משרד התחבורה מקצה מידי שנה 250 מיליון שקל לטיפול במוקדי סיכון אלה. תקציב זה מחולק בהתאם לסדר עדיפויות שנקבע על ידי הצוות. דוח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הינו חלק ממערך המיפוי שמבצע הצוות מידי שנה".

ועד שיתוקנו המפגעים, כדאי להוריד את הרגל מהגז ולהגביר את תשומת הלב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק