רשת "אורט" החליטה אתמול (ה') שלא לפטר את אדם ורטה, המורה שלטענת אחת התלמידות הביע עמדה פוליטית במהלך השיעור. אך המקרה שהסעיר את מערכת החינוך ממשיך לעורר תהייה: מהם גבולות חופש הביטוי המתאפשרים לאנשי חינוך בבתי הספר? האם אמירות בעלות גוון פוליטי שונה היו מטופלת באופן אחר?
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לטענת חברו של ורטה, רם כהן, מנהל בית הספר התיכון ע"ש אלתרמן בתל אביב, הבעת העמדה בכיתה מועילה לתהליך החינוכי. "כשהתלמידים לא מסכימים זה דבר טוב. הם מפתחים חשיבה ביקורתית", אמר.
כהן, כמו ידידו ורטה, עמד אף הוא במרכזן של סיטואציות דומות והואשם שהביע דעה פוליטית בין כתלי בית הספר. באחד המקרים, קרא לתלמידים בכיתה י"ב להתנגד לכיבוש. ואולם, על אף תמיכתו בזכותם של המורים להביע את עמדותיהם הפוליטיות, הוא התנגד בעבר להעסיק מורה המתגורר בהתנחלויות בעל רקע פוליטי שונה.
"טענתי בזמנו שאתקשה להעסיק מורה המתגוררת ביישוב תפוח", אמר כהן. "מדובר באנשים שחיים בשטחים שלא להם ורומסים זכויות אדם, בזמן שאני מנסה לחנך להומניזם. זו בדיוק אי ההבנה בחברה הישראלית בין חופש הביטוי לבין החופש שיש בו כדי להסית ולפגוע", הבהיר.