"מבחינתי כל יום שהם חוזרים הביתה ולא נפגעים בתאונת דרכים, זה סוג של נס": החוק אוסר על נערים ונערות מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים חשמליים, אבל החניות בחטיבות הביניים עמוסות בזוגות האופניים החשמליים. בני נוער רבים רוכבים, גם מתחת לגיל המותר, ומסכנים את עצמם.
לחצו כאן לצפייה בפרק הראשון בסדרת הכתבות "תאונה ידועה מראש"
"אני קניתי מהכסף של הבר מצווה", סיפר נער בן 14. בני נוער שתיעדנו רכבו יחד על אופניים למרות האיסור וגם נסעו ללא קסדות – וסיפקו תירוצים: "אני מסיע אותה שנייה, לא קורה כלום", "זו נסיעה קצרה".
ההורים המודאגים ניצבים בפני דילמה גדולה: מה עושים כשהילדים מגיעים לגיל 16 ומבקשים אופניים חשמליים כמו לחברים שלהם. האופניים יכולים להקל על החיים אבל גם מהווים סכנה – והלחצים של הנוער מייצרים מתחים בבית. רבים מבני הנוער מסרבים לרכוב עם קסדה - או יוצאים מהבית עם קסדה על מנת להרגיע את ההורים ומסירים אותה בהמשך.
כל רוכב אופניים יודע שהבעייה המרכזית היא שאין מספיק שבילי אופניים, ולכן הרוכבים מחויבים לנסוע על הכביש תוך סיכון עצום. מי שירכוב על המדרכה יסתכן בדוח ויסכן את העוברים והשבים. "לא רציתי לנסוע כאן על הכביש ולהסתכן", מודה שלי בת ה-17 שקיבלה דוח של 250 שקלים עקב רכיבה על המדרגה.
המשטרה חילקה מתחילת השנה 17 אלף דוחות וחלה עלייה של 58% בהיקף האכיפה. בעקבות מותו של ארי נשר ז"ל והביקורת הציבורית הקשה המשטרה הגבירה את האכיפה, אבל עדיין מדובר בטיפה בים - עד שיחול שינוי בהסדרה וברישוי. לעיני המצלמה השוטרים תפסו נערים ונערות שרכבו מתחת לגיל המותר, ללא קסדה או עם ציוד לא תקין.