מהיום - נהיגה על אופניים חשמליים תצריך מבחן תיאוריה: בעקבות החלטת שר התחבורה ישראל כ"ץ, משרד התחבורה יצר מבחן תיאוריה חדש "A3" שנכנס לתוקף היום (ראשון) וכולל 30 שאלות הקשורות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים. רק מי שיעבור את מבחן התיאוריה יורשה לרכוב על האופניים החשמליים. בנוסף, החל מינואר 2019 רכיבה על אופניים תותנה באישור כשירות לרכיבה או ברישיון בלבד.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מבחני התיאוריה לרכיבה על אופניים חשמליים יתנהגו כמו אלו לרכיבה על שאר כלי רכב. התלמידים ידרשו ב"טופס ירוק", יצטרכו ללכת לאחד מ-45 מרכזי בחינות התיאוריה הפזורים ברחבי הארץ ולעבור את הבחינה. תלמידים שיעדיפו לבצע מבחן עיוני רגיל, שיתיר את הנהיגה על האופניים החשמליים, יוכלו לגשת למבחן זה כבר מגיל 15 וחצי.
"מבחן התיאוריה לרוכבי אופניים נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים והן כהולכי רגל", אמר השר כ"ץ. בנוסף, מבהיר השר, כי החל משנה הבאה תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או טרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים.
בחודש שעבר יצא משרד התחבורה בשורת צעדים בניסיון להילחם בתאונות בהן מעורבים רוכבי האופניים החשמליים. התכנית העלתה את רף הענישה לנערים מתחת לגיל 16 שייתפסו רוכבים על אופניים חשמליים. הסנקציה המרכזית שתוטל עליהם - דחיית מתן רישיון הנהיגה בשנה.
בנוסף, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים או בהורדת מגבלת המהירות המותרת בכלי רכב זה - 25 קמ"ש. בשני המקרים, האופניים יוחרמו בהתאם לחוק.