בתגובה לביקורת שהושמעה על אזלת היד בטיפול בתופעת האופניים החשמליים, במשטרה התייחסו היום (חמישי) לניסיונות ההסדרה של התחום והבהירו כי תוצאות יגיעו רק באמצעות שיתוף פעולה של כל הגורמים הרלוונטיים וההורים. "מי שחושב שרק אכיפה משטרתית תפתור את הבעיה, מתעלם מהמציאות ועוצם עיניים", אמר בתדרוך ראש מחלקת תנועה באגף התנועה במשטרה. "האחריות ההורית חשובה לא פחות".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
ראש מחלקת תנועה באגף התנועה, ניצב משנה נועם בגיינסקי, אמר בתדרוך כי הסדרת הרכיבה על אופניים חשמליים והמאבק במעורבותם בתאונות דרכים תוכל להצליח רק בשיתוף פעולה של המשטרה, משרד התחבורה, הרשויות המקומיות ושיתוף מתחייב של ההורים.
ניצב משנה בגיינסקי הבהיר שהסדרת התחום תכלול: חובת הדרכה שתיאכף על ידי הרשויות המקומיות, חובת שיעורי תיאוריה שתיאכף על ידי משרד התחבורה, חובת רישום וביטוח ומתן סמכות למשטרה להחרים אופניים חשמליים לרוכבים שמבצעים עבירות.
לדבריו, מתחילת השנה ישנה עלייה של 60 אחוזים במספר הדוחות שניתנו לרוכבי אופניים חשמליים והמספר עומד כעת על 17 אלף. "העובדה שהרוכבים נוסעים ללא קסדות, תוך שהם מדברים בטלפון נייד ואין להם שום ידע מינימלי בחוקי התנועה, מלמד שהתחום עדיין פרוץ ומשווע לטיפול מוסדר ומשולב של כל הגורמים", אמר ניצב משנה בגיינסקי.
מגבלות חדשות על אופניים חשמליים
משרד התחבורה הציג אתמול שורת צעדים שנועדו להגביר את בטיחותם של הרוכבים והעוברים ושבים. בין היתר, תוגבר האכיפה, יוחמרו הקנסות ויהיה פיקוח הדוק יותר על כשירות הרוכב והכשרתו.
התכנית החדשה כוללת גם ענישה חמורה יותר לנערים מתחת לגיל 16 שייתפסו רוכבים על אופניים חשמליים. הסנקציה המרכזית שתוטל עליהם - דחיית מתן רישיון הנהיגה בשנה. בנוסף לכך, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים או בהורדת מגבלת המהירות המותרת בכלי רכב זה - 25 קמ"ש. בשני המקרים, האופניים יוחרמו בהתאם לחוק.