בשבועות האחרונים הפכה המציאות בקו החוף של הרכבת לבלתי נסבלת עבור עשרות אלפי נוסעים. עד לפני כחודש הופעלו ארבע רכבות בשעה מהצפון למרכז, אך שר התחבורה הורה לפתוח את הקו לירושלים גם על חשבון קווים אחרים וכעת 1,200 הנוסעים מחיפה לתל אביב מצטופפים בשלוש רכבות בלבד. בעקבות כך, התפוסה ברכבת עומדת על 150% והצפיפות הנוראית והאיחורים הפכו לדבר שבשגרה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"הייתי שמח להגיד לך שבשבוע הבא זה ייפתר ולכולם יהיו מקומות אבל כנראה זה לא מה שהולך לקרות - אנחנו ממש נמצאים על הקצה. זה לא ייפתר בחודשים הקרובים", אמר יחיאל טובול, מנהל אגף פקחים ברכבת ישראל. "בסופו של דבר אנחנו מבצעים את מה שקובעי המדיניות קובעים עבורנו".
בזמן שבקו החוף אנשים כמעט ולא מצליחים לעלות לרכבת, הרכבות לירושלים יוצאות כמעט ריקות מתחנת נתב"ג. חלק מהסיבות לכאוס ברכבת הן העלייה הקבועה בכמות הנוסעים. ב-2014 נסעו 48 מיליון בני אדם בקווי הרכבת ואילו השנה המספר צפוי להגיע לשיא של 70 מיליון בני אדם.
"לא צפינו את הגידול המשמעותי שיש לנו משנה לשנה", מסביר יואב ריזל מנהל אגף התנועה ברכבת ישראל. "וזה הבעיה שכרגע הקרונות שלנו והרכבות עמוסים. לזה יש פיתרון וזה ייקח זמן. בתקופת הרצה תקלות מתרחשות, צפינו את זה ונערכנו לדבר הזה".
שר התחבורה שבעבר הזדרז לקחת קרדיט על פרויקט הרכבת לירושלים נעלם בשבועיים האחרונים. כעת, מיליוני הנוסעים ברכבת נותרו ללא תשובות.