טראמפ, ווסט והירשברג - המעצב הישראלי (צילום: שבתאי הירשברג, חדשות)
צילום: שבתאי הירשברג, חדשות

הפגישה של הנשיא טראמפ וקניה ווסט ממשיכה לספק כותרות - והפעם עם זווית ישראלית: הראפר, הידוע כתומך נלהב של הנשיא הגיע לבקרו בחדר הסגלגל, והציג לו תמונה של מטוס עתידני שתכנן מעצב תעשייה ישראלי בשם שבתאי הירשברג. ווסט, שככל הנראה לא ידע מי עומד מאחורי הפרוייקט המיוחד, ציין בפני טראמפ כי הביא עבורו מתנה: תמונה של מטוס מסוג I-Plane1, והוסיף כי לדעתו זה המטוס שהנשיא טראמפ צריך לטוס בו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אפל צריכים לעבוד על המטוס הזה", ציין ווסט. "כשהנשיא לא נראה טוב, אנחנו לא נראים טוב. זה הנשיא שלנו. הוא צריך לטוס במטוס הטוב ביותר". הוא ציין עוד כי יש להחליף את המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" במטוס החדיש והמשפוע בטכנולוגיות. אלא שהמטוס הייחודי לא היה רעיון של חברת אפל.

למעשה, מדובר בדגם שהיווה חלק מעבודת התזה של המעצב התעשייתי שבתאי הירשברג, תושב ירושלים שבחר להתמקד בפרוייקט המדמה את עתיד התעופה בשנת 2030. במסגרת העבודה, שאותה הגיש בשנת 2012 בסיום תואר שני בלימודי עיצוב כלי תחבורה בדטרויט.

דגם המטוס שעיצב הירשברג (צילום: שבתאי הירשברג, חדשות)
דגם המטוס שעיצב הירשברג | צילום: שבתאי הירשברג, חדשות

אבל ווסט לא היה הראשון שדגם המטוס הייחודי צד את עינו. "היתה התעניינות רצינית מאוד של נסיך סעודי בפרוייקט עם נכונות להשקעה", סיפר לחדשות Online. "הגענו לזיכרון דברים עם השקעות לפיתוח במיליונים אבל זה כרגע בהקפאה", אמר.

הירשברג סיפר כי היה בבילוי בפסטיבל הבירה בירושלים כשלפתע קיבל מייל מעיתונאי הדיילי טלגרף שסיפר לו את סיפור המעשה. "באותו רגע אתה רואה את המייל עם הלינק ואתה חושב שזה בטח פישינג, סתם", סיפר לחדשות Online. אבל פתחתי את המייל ואז קיבלתי עוד אחד. התייעצתי עם חברים ופתאום אתה לא מאמין. הפרויקט שלך מוצג לנשיא המעצמה הגדולה בעולם - בהחלט הרגשה טובה".

"לא האמנתי שטראמפ ראה את הדגם" (צילום: אתר behance, חדשות)
"לא האמנתי שטראמפ ראה את הדגם" | צילום: אתר behance, חדשות


"אני עובד בעיצוב מוצר, וזה חלק מהחזון שלי לאיך מטוסים צריכים להיראות על מנת לפתור את בעיות עולם הטיסה וכמות הנוסעים. כל העיכובים והצפיפות - במטוס הזה יש פתרונות לדברים האלה".

הירשברג הוסיף כי על פי הדגם שתכנן, גוף המטוס מייצר גם כוח עילוי באופן שיכול לקצר את אורך הכנפיים, וכך ניתן לחסוך מקום בשדות תעופה, ובשטח יותר קטן - להכניס יותר אנשים. "בדקתי את זה עם מהנדס ישראלי בשם חגי נבו והוא אישר שזה אפשרי", אמר. "אני בקשר עם יזם בריטי מלונדון והוא מנסה לקדם גרסה מוקטנת של הדבר הזה".