בעלי עסקים במתחם "איירפורט סיטי" שבמרכז הארץ יוצאים למאבק משפטי נגד הנהלת המקום ומעלים טענות קשות להזנחה, סירחון ובעיות קשות באחזקת המתחם ותפעולו. השוכרים דורשים לקבל בחזרה את דמי הניהול הגבוהים ששילמו, בין היתר, עבור האחזקה השוטפת של המקום, וטוענים כי הפסידו סכומי כסף משמעותיים בשל הסירחון שמבריח לקוחות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אחרי 22 שנה בהייטק הגעתי לתחום המזון", סיפר ישראל אברהם, מבעלי סניף קפה קפה במתחם. "מהרגע הראשון היו פה בעיות - לא מיזוג, לא השקיה. שום דבר. הבעיה המרכזית הייתה בניקיון והתחזוקה במתחם. פחים העלו צחנה בתקופת הקיץ ותולעים חדרו לי למטבח".

גם יוני ועקנין, בעל של עסק לאוכל אסייתי, משלם עשרת אלפים שקלים בחודש כדמי ניהול למתחם, אך גם הוא מדבר על "מצב מחפיר" של השירותים שהמקום מספק, וטוען כי מדובר ב"גיהנום".

מתחם איירפורט סיטי (צילום: sharshar)
מתחם איירפורט סיטי | צילום: sharshar

המתחם מוחזק בידי המיליארדר קובי מימון המקורב לשר האוצר כחלון. מימון שומר על פרופיל נמוך מאוד בארץ ולטענתו את מרבית העסקים מנהל חיים צוף שותפו. בעלי העסקים טוענים כי מעולם לא פגשו את מימון וכי בשיחה עם נציגי ההנהלה לא קיבלו תשובות ברורות באשר לשאלה מה היא עושה עם דמי הניהול שהם משלמים.

מאיירפורט סיטי נמסר בתגובה לכתבה כי: "החברה עומדת בכל התחייבויותיה על פי הסכמי הניהול שנחתמו לרבות השקעות בתחזוקה, בתשתיות ופעילויות שיווק. כמו בכל מרכז מסחרי, ישנן מפעם לפעם תקלות, אך הן מטופלות באופן שוטף. קיימים שוכרים בודדים שאינם עומדים בהתחייבויותיהם וחייבים מאות אלפי שקלים, אך לצערנו במקום לשלם בחרו ללחוץ על החברה לוותר על המגיע לה".