תקרית גזענית בסניף ארומה ישראל: איהאב קזעורה, צעיר תושב חיפה, נכנס אתמול (שני) לאחד מסניפי רשת בתי הקפה בחוצות המפרץ וביקש להזמין ארוחה. כשהגיע לביתו הוא הופתע לגלות שעל הקבלה נכתב כי שם האורח הוא "ערבי".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בעודו ממתין להזמנה שלו, שמע קזעורה את העובדות במקום מתלחששות וצוחקות בינן לבין עצמן, ורק אחרי שהגיע לביתו עם ההזמנה והקבלה הבחין בכיתוב המעליב.
"זה פשוט מקרה שארומה צריכה להתבייש בו, שעובדים אצלם מתנהלים בצורה הזאת", אמר קזעורה לחדשות 2 Online. "הרגשתי שהקופאיות מצחקקות בינן לבין עצמן, הרגשתי משהו לא בסדר וכשראיתי מה נכתב הבנתי מה הייתה כוונת הצחוק".
קזעורה צילם את הקבלה והעלה אותה לעמוד הפייסבוק שלו. "לא יכולתי לסבול דבר כזה, רציתי שכמה שיותר אנשים יראו איך מתנהלים", הוסיף. "קיבלתי פנייה מארומה והם טענו שהם מתנצלים ושהם מתכוונים לפטר את העובדות. אבל זה לא מספק אותי, אני הולך לתבוע את החברה. לא יעלה על הדעת שבשנת 2017 מתייחסים ללקוחות כך".
עורך דינו של קזעורה, חוסאם מארון, אמר לחדשות 2 Online: "בימים אלו נגיש תביעה על לשון הרע, גזענות, אפלייה ופגיעה בכבודו". הוא הוסיף כי "השימוש במילה 'ערבי' במקרה הזה לשם הגדרתו מהווה עוול ועלבון, וכן השפלה".
עו"ד אורי נרוב מהמרכז לנפגעי גזענות וחבר הוועד המנהל של המטה למאבק בגזענות אמר בתגובה כי "זו גזענות בוטה של עובדי ארומה ישראל בסניף, והיא סימפטום לגזענות הפושה בישראל". הוא הוסיף כי "אנחנו דורשים מהנהלת ארומה ישראל שלא לעבור לסדר היום על המקרה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם מול העובדים שהיו מעורבים במקרה וכך להעביר מסר ברור וחד של אפס סובלנות לגילויי גזענות".
מרשת ארומה ישראל נמסר בתגובה: "מבירור שערכנו עם הקופאית בסניף המדובר, עולה שככל הנראה מדובר באי הבנה בין העובדת ללקוחה. הקופאית טוענת כי שאלה את הלקוחה לשמה, כמקובל בארומה, וזו השיבה ששמה הוא ARABY, ובהתאם לכך נרשם בתום לב. אנו מתנצלים בפני הלקוחה על אי ההבנה".