למרות הקולות שהטילו ספק בנחיצות של רכבת העמק וטענו שמספר הנוסעים שישתמשו בקו החדש יהיה מועט, שנה אחרי שהפרויקט נחנך ברכבת מתגאים בנתונים לפיהם, שני מיליון נוסעים השתמשו בקו בין בית שאן לחיפה, שעובר דרך עמק יזרעאל. ברכבת הגליל, שנחנכה בערב ראש השנה ומחברת את כרמיאל לרשת המסילות הארצית, נסעו יותר מחצי מיליון בני אדם בשלושת חודשי הפעלתה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
לפי נתוני השימוש ברכבת העמק, בתחנת יוקנעם-כפר יהושע עברו מאז תחילת הפעלת הקו ועד היום 383,789 נוסעים, בתחנת מגדל העמק כפר ברוך עברו 301,583 נוסעים, בתחנת עפולה עברו 850,517 נוסעים ובתחנת בית שאן עברו 563,418 נוסעים.
בשלושת החודשים הראשונים להפעלת קו רכבת הגליל בוצעו מאות אלפי נסיעות. מאז שהחלו לפעול בסוף ספטמבר ועד תחילת דצמבר עלו בתחנת אחיהוד 29,015 נוסעים, ובתחנת כרמיאל 226,175 נוסעים. באותם חודשים ירדו בתחנת אחיהוד 25,532 נוסעים, ובתחנת כרמיאל 189,609 נוסעים. בשקלול חודש דצמבר, שמתאפיין במספר נסיעות גבוה - בעיקר בגלל חג החנוכה, מספר הנוסעים בתחנות עבר כאמור את רף חצי המיליון.
רכבת העמק הוקמה על תוואי ההיסטורי - 66 שנים אחרי שהקו הפסיק את פעילותו, במטרה לחבר בין חיפה ליישובי עמק יזרעאל. המסילה, שנבנתה במשך חמש שנים בעלות של כ-4 מיליארד שקל, מתפרשת על פני 60 קילומטרים וכוללת 26 גשרים ושלוש מנהרות. תוואי רכבת הגליל נמתח לאורך של כ-23 ק"מ וכולל מנהרות באורך של כ-4.7 ק"מ ושתי תחנות נוסעים חדשות: כרמיאל ואחיהוד.
מהשר ישראל כץ נמסר: "מדובר בשני קווים חשובים באזור הפריפריה. משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. בנוסף לאיכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל והמטיילים הרבים הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו גאים להביא את בשורת הרכבת למגדל העמק, בית שאן, עפולה, יוקנעם, עכו, כרמיאל, בית שאן וערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום".
מרכבת ישראל נמסר כי "אנו שמחים לראות שתושבי הצפון מצביעים ברגליים ועושים שימוש רב בקווים החדשים. כבר בעתיד הקרוב, הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים".