כשהמעסיקים בחברת הפרסום PRPL קיבלו את תיק העבודות שנשלח אליהם מגרפיקאי שביקש להתקבל לעבודה במקום, הם התרשמו שמדובר באדם מוכשר ביותר. אלא שמהר מאוד הם גילו שלא מדובר בעובד רגיל, אלא ברובוט שיצר את העיצובים המיוחדים בעצמו ללא מגע אדם.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
ייצור הלוגואים על ידי הרובוט התבצע באמצעות טכנולוגיה של חברת טיילור ברנדס, ששלחה את תיק העבודות למשרד הפרסום. הטכנולוגיה שפתוחה בישראל מסוגלת "לחשוב" בצורה יצירתית, למתג ולהפיק חומר פרסומי.
מטרת הניסוי הייתה לבצע ביקורת של איכות העבודה בתוך ענף הפרסום ועל כן נבחר משרד בתחום באופן אקראי. למשרד כאמור שלחו את תיק העבודות כדי לברר אם המעסיקים בענף מתרשמים לטובה מתוצרי הרובוט ואם הם מבחינים שהעבודות אינן מעשה אדם.
לדברי יהלי סער, מנכ"ל טיילור ברנדס: "כדי להכניס יצירתיות אנושית לאלגוריתם דיגיטלי, לימדנו את הרובוט את יסודות המיתוג - הגדרת תחום הפעילות ואופי המותג. המערכת פועלת ללא תבניות קבועות מראש, אלא בעזרת יכולות למידה המאפשרות למערכת לקבל השראה מעיצובים של משתמשים במערכת וליישם אותן אצל משתמשים חדשים".
לפי אתר הפרסום PRPL שקיבל את ההצעה, הוא מתמחה בפעילות דיגיטל הכוללת שירותי קריאייטיב, הפקה, ניהול רשתות חברתיות ומטפל במותגים מוכרים. מהמשרד נמסר כי "מאוד התרשמנו לראות שתוכנת מחשב מצליחה לייצר לוגו ברמה שגרפיקאי שלמד שנים את התחום יכול לייצר. זה מקסים ומרגיע לדעת שכל בעל עסק קטן יכול ליצור לוגו שלא מבייש אותו. מצד שני זה מטריד לחשוב שיום אחד אולי לא יהיה צורך גם בגרפיקאים - תחום שעד כה היינו בטוחים שהוא מצריך את המוח האנושי".
טיילור ברנדס גייסה 5 מיליון דולר ומחזיקה במשרדים בתל אביב ובניו יורק. החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי יהלי סער המכהן כמנכ"ל, נדב שץ סמנכ"ל הטכנולוגיות ותום להט סמנכ"ל המוצר.
ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il