בפעם השנייה בהיסטוריה - רכבת העמק עולה על הפסים: הבוקר (ראשון) הושק קו הרכבת החדש שמחבר בין חיפה לבית שאן. לאורך המסילה הוקמו ארבע תחנות רכבת חדשות בעמק יזרעאל: בית שאן, עפולה, מגדל העמק וכפר יהושע. מדובר בבשורה משמחת וחשובה בקידום פיתוח התשתיות בצפון, שם מקווים שהקטר ימשוך אחריו לא רק קרונות אלא גם השקעה משמעותית בכל אזור הצפון.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
מסילת העמק, שנבנתה במשך חמש שנים, מתפרשת על פני 60 קילומטרים, 26 גשרים ושלוש מנהרות, שעלות בנייתם היא כארבעה מיליארד שקלים. אך למרות ההשקעה האדירה, מי שמחפש חלופה מהירה לרכב הפרטי צפוי להתאכזב. זמן הנסיעה לאורך הקו יארך לא פחות מחמישים דקות. בעייתיות נוספת היא ריחוק התחנות ממרכזי הערים.
בניסיון לפצות על היעדר הנגישות והנוחות, הנסיעה בקו הטרי במהלך שלושת החודשים הקרובים תהיה בחינם, ולאחר מכן זולה ב-50% ממחיר כרטיס רגיל למשך שנתיים. הנסיעה מתחנת כפר יהושוע ללא תשלום תתאפשר לתושבי עשרות הרשויות המקומיות שבאזור בלבד.
"מהפכה של ממש"
שר התחבורה ישראל כץ התייחס התייחס לחשיבות של חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית והבהיר כי הדבר יעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת. "מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים", אמר כץ.
רכבת העמק תפעל בין תחנות עתלית, חיפה ובית שאן בין השעות 06:23 בבוקר ועד לשעה 19:23 בערב. בכיוון השני תפעל הרכבת מבית שאן לעתלית, בין השעות 06:53 בבוקר ל-20:53 בערב.
בפּעם הקודמת שרכבת נסעה בשדות עמק יזרעאל זה היה בתחילת שנות ה-50. הרכבת, שבנה השלטון העות'מאני, נחנכה ב-1904 ובימיה הטובים הגיעה אפילו עד לדמשק.