הצעת חוק חדשה שהוגשה היום (ראשון), מבקשת לצמצם את מעורבות הולכי הרגל בתאונות הדרכים בישראל ובכך אולי אף להקטין את מספר ההרוגים בכל שנה. הצעת החוק, אותה יזם ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), תנסה לשים סוף להסדרי התנועה בהם באותה העת שברמזור המיועד להולכי רגל מופיע אור ירוק, מופיע אור ירוק גם ברמזור לכלי רכב הפונה ימינה לכיוון הנתיב אותו חוצה הולך הרגל.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
הצעת חוק חדשה מבקש למנוע מעתה ואילך את המצב הנתון והמסוכן, הגורם, על פי נתוני "אור ירוק", לתאונות דרכים עם תוצאות קשות וקטלניות. "מדובר בהצעת חוק פשוטה, שעלותה הכספית מינימלית, ותביא לצמצום משמעותי של תאונות דרכים שבהן נפגעים הולכי רגל", אמר ח"כ עמאר, המשמש גם כיו"ר השדולה למאבק בתאונות הדרכים בכנסת.
החקיקה מגיעה גם לאור מקרים שבהם בית המשפט לא הצליח להכריע בשאלת האחריות לתאונה במקרה זה. באחד המקרים לדוגמא, נכתב כי "הדרישה שנהג יבחין בהולכת הרגל היא מוגזמת ובלתי מתקבלת על הדעת". במקרה אחר נכתב כי "לא ניתן לדרוש מנהג אשר כמעט השלים פנייה להשית מבט לכל הכיוונים האפשריים לרבות לאחור על מנת להיזהר מכניסה רשלנית של הולכי רגל לכביש".
מדוח שפסרמה לאחרונה עמותת "אור ירוק", עולה כי ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הולכי הרגל ההרוגים בקרב המדינות המתקדמות. על פי הנתונים העדכניים, כ-42% מכלל ההרוגים בישראל בשנת 2014 היו הולכי רגל, כשהממוצע במדינות המתקדמות עומד על 20% בלבד. מתחילת 2016 נהרגו 93 הולכי רגל בתאונות דרכים: 37 מהם קשישים, ו-11 ילדים.
בחינת נתוני ההיפגעות מעלה כי עד כה נפגעו השנה 2,404 הולכי רגל בתאונות דרכים, מהם כ-80% נפגעו כשחצו את הכביש - נפגעו במעבר החציה. בנוסף על פי נתוני משטרת ישראל, בשנת 2015 ארעו 65 תאונות דרכים קטלניות בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל.