הירושלמים לא רוצים להרגיש את השינוי - בכיס: תושבים רבים בירושלים הופתעו לראות בימים האחרונים קמפיין פרסומי רחב היקף של עיריית ירושלים שמפאר את העירייה תחת הכותרת "מרגישים את השינוי". מטרת הקמפיין לפי העירייה היא חינוך והסברה לשמירה על הניקיון, אך התושבים שואלים האם מסע הפרסום מצדיק הוצאה של מאות אלפי שקלים מכיסם?
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
גורמים בענף הפרסום מוסרים כי עלות הקמפיין של עיריית ירושלים שכלל ציליות, שלטים ופרסום על גבי פחים, עומדת על מאות אלפים שקלים. דוגמא אחת מתוך הקמפיין הוא פרסום על עמוד שלם בידיעות אחרונות שעלותו עומדת על עשרות אלפי שקלים מכספי משלמי הארנונה. על פי נתוני חברת "יפעת מדיה", עלות מסע הפרסום חצתה את קו מיליון השקלים וכנראה מתקרב כבר למיליון.
הקמפיין גרר ביקורת רחבה הן מהצד התושבים והן מצד גורמים בעירייה, שהביאו זעם על קמפיין פרסומי ויקר נוסף, שמצטרף למסע הפרסום נגד שר האוצר כחלון שהוביל לתביעות נגד בשווי של מאות אלפי שקלים.
בעיריית ירושלים טענו כי מדובר בקמפיין למען איכות הסביבה, ובניגוד לביקורות, מדובר בקמפיין הקורא לציבור לשמור על הניקיון. "הדרך לעיר נקיה ויפה עוברת דרך שיתוף פעולה עם התושבים", הוסיפו.
בעקבות תשובה זאת של העירייה ניתן רק לתהות מדוע הקמפיין יצא גם בכלי תקשורת ארציים כמו ידיעות אחרונות, וכל זאת כדי לשכנע את הירושלמים לשמור על הפחים ליד הבית שלהם.
מעיריית ירושלים נמסר:
שיפור הניקיון, שדרוג הסביבה הקרובה לבית ורתימת התושבים לשמירה על המרחב הציבורי היא אחת המשימות המרכזיות של עיריית ירושלים. בניגוד לנאמר, מדובר בקמפיין הקורא לציבור בכל המגזרים לשמור על הניקיון ברחבי העיר ועל ההשקעות הפיזיות הרבות שנעשו בסביבה הקרובה לבית: בין השאר בבניית פארקים, גינות משחקים חדשות, הצללות, פחי אשפה מוטמנים בקרקע אשר דורשים שינוי הרגלים ועוד. אנו מאמינים כי הדרך לעיר נקיה ויפה עוברת דרך שיתוף פעולה בין אחריות העירייה לבין אחריות אישית של התושבים. במסגרת הקמפיין יתקיימו גם פעילויות חינוכיות רבות בבתי הספר ובמינהלים הקהילתיים לשמירה על המרחב הציבורי.