היכונו לפקקי ענק: הציר המרכזי בכניסה לירושלים נסגר היום (ראשון) ל-3 שנים, בעקבות פרויקט ענק שנמצא בבנייה וצפוי לשנות את פני העיר. מוקדם יותר היום פנו הרשויות וקראו לכל מי שצריך להיכנס או לצאת מירושלים "לחשב מסלול מחדש" ולנסות להימנע מהגעה ברכב פרטי - בעקבות הפקקים הרבים שצפויים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
הציר המרכזי שנסגר הוא הציר שמחבר את גשר המיתרים לכיוון בנייני האומה. החל מהבוקר לא מתאפשרת כניסת כלי רכב פרטיים ויישאר נתיב אחד לתחבורה הציבורית בלבד. התנועה הוסטה ימינה לציר אחר שעוד היה פקוק לפני כן, מה שייצור, כך על פי ההערכות, עומסים כבדים ל-3 השנים הקרובות.
במקום הציר המוכר נסלל בימים אלה נתיב נוסף לרכבים פרטיים שיעבור דרך רחוב הרצל ויקיף את משרדי הממשלה. זאת תהיה הדרך החדשה להגיע למרכז העיר, אך גם בעירייה יודעים שצפוי כאוס תחבורתי. בנוסף, נתיב התחבורה הציבורית בציר הקיים היום ימשיך לפעול ואולי אפילו יאפשר להגיע בקלות יתרה לבירה.
להלן הסדרי התנועה החדשים בעיר:
- לבאים לירושלים מגינות סחרוב, התנועה תופנה לרחובות שדרות הרצל, רבין, ירמיהו וירידה לכביש בגין צפון/דרום.
- לבאים והיוצאים מירושלים, מומלץ לבחור בדרכים אחרות:
כביש 9, הארזים.
כביש עין כרם.
כביש 443.
יואל אבן, ממלא מקום מנכ"ל החברה לפיתוח ירושלים אמר: "יהיה שבוע קשה באמצע יולי ואחרי זה למשך מספר שנים שהתנועה תיסע במתכונת החדשה. אנשים יצטרכו להבין שיהיה כאן מצב תחבורתי שצריך להתרגל אליו".
הפרויקט שנמצא בשלבי בנייה ומהווה את החסימה הוא מרכז עסקים גדול שצפוי להיפתח בשנת 2020 ויכלול שטחי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומרכז תחבורתי עם 1,300 מקומות חנייה מתחת לאדמה. בינתיים העבודות התת-קרקעיות בפרויקט הכניסה לעיר מתקדמות, כך גם ביצוע התוכניות להקמת רובע העסקים החדש.
לפי התוכניות התושבים והמבקרים ייהנו מתחנה מרכזית חדשה, שטחים מזמינים להולכי הרגל ובנייני מסחר ומלונאות, שאמורים לספק כ-60 אלף מקומות עבודה חדשים בעיר. בנוסף, במפלס התת-קרקעי ינועו כלי הרכב הפרטיים במנהרת תנועה ייעודית.
מהמשטרה נמסר כי במהלך הימים הראשונים, שוטרים ופקחים מוסמכים יוצבו באזור "על מנת להכווין ולווסת את התנועה לדרכים החלופיות בהתאם להסדרי התנועה שנקבעו, להקל על עומסי התנועה הצפויים במהלך הימים הראשונים ולצמצם ככל האפשר את הפגיעה בשגרת החיים של הציבור".