החל מהיום (חמישי) עיריית תל אביב-יפו תתחיל באכיפת כללי ההסדרה לפעילות האופניים והקורקינטים החשמליים ברחבי העיר. בין היתר החנייה במרכז העיר תותר רק במקומות ייעודיים, תינתן אפשרות דיווח על כלים שחוסמים את הדרך והאכיפה של רכיבה על המדרכה תתוגבר.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
האזור שיוגבל לחנייה במקומות ייעודיים יהיה רובע 3, מחוף הים לרחוב אבן גבירול, ובין נחל הירקון מצפון לקו הרחובות בוגרשוב-שדרות בן ציון-מרמורק מדרום, ובהמשך השנה ההגבלות יתרחבו לשאר העיר ולא תתאפשר נעילת הכלים באזורים שאינם מוגדרים לחניה. העירייה תחל בסימון אזורים המותרים לחניה - על הכביש ניתן יהיה לחנות בכחול-לבן ובמדרכות החנייה תותר במקומות "מתים", כמו רצועת השירות הצמודה לכביש. מפת אזורי החניה תתעדכן באתר העירייה.
בנוסף תינתן אפשרות דיווח על כל כלי חוסם באפליקציה העירונית. האפליקציה תאפשר לתושבים העיר לדווח על מפגעים בזמן אמת, כגון: אופניים וקורקינטים חשמליים שיתופיים שיהוו מכשול והפרעה למעבר חופשי במדרכה או בכביש. אכיפת הכללים תתבצע על-ידי עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו שהוכשרו לכך.
מעבר חופשי התבטא בהשארת מרווח של 2 מטר לפחות. בנוסף, השארה של הכלים במדרכה תתאפשר אך ורק בסמוך לאבני השפה או בצמוד לבניין ולאורכו. לא ניתן לחסום תחנות אוטובוס, כניסות לבתים ומבנים, לרבות בתי עסק, וסמוך למוסדות חינוך. בנוסף, לא תיאסר השארת מקבץ של מעל ל-3 כלי תחבורה שיתופיים יחדיו, מלבד המקומות המורשים לכך.
העירייה פרסמה בחודש שעבר קול קורא לחברות של אופניים וקורקינטים חשמליים שיתופיים - להגשת בקשה להיתר הפעלה לחצי שנה ברחבי העיר וסימנה כ-230 תאי חניה ברחבי העיר. עד כה, קיבלו היתר 5 חברות שעומדות בתנאים: מובייק, Bird ,Wind, Lime, Leo. החברות בעלות ההיתר יהיו מחויבות לאפשר השכרה והחזרת כלים ברחבי העיר ויפרוסו אחוז מוגדר מהכלים באזורים מועדפים שתגדיר העירייה, בדגש על יפו ואזור עבודות הרק"ל.
האכיפה הגיעה בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל. בנוסף, החל מאמצע חודש מאי, העירייה תאכוף גם באמצעות תפיסת הכלים השיתופיים שהושארו במרחב הציבורי, בניגוד לכללים שנקבעו.
מיטל להבי, סגנית רה"ע ומחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו: "לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם של הולכי הרגל במדרכות. הנתון שאספנו לפיו מתקיימות מעל מיליון נסיעות בחודש מוכיח שקיים ביקוש ולכן, עיריית תל אביב-יפו, שוב נדרשה לייצר רגולציה והסדרה מקומית לאתגר שמעמידה בפנינו המהפכה בתחבורה".