"זה פחד נוראי - במיוחד כשאתה יודע שהמטוס הזה לא היה תקין": טיסה של חברת "אסטרה איירליינס" שהייתה אמורה להמריא שלשום (ראשון) מנתב"ג לסלוניקי, ועליה כ-90 נוסעים, התעכבה ובשלב מסוים איש צוות של הטיסה דיבר בכריזה והודיע על תקלה שטופלה. בתיעוד מהאירוע נראים נוסעים רבים זועמים ואומרים כי הם לא מוכנים לטוס, מתוך פחד שהתעורר בעקבות התקלות. הנוסעים, שטסו לטיול מאורגן דרך חברת "אשת טורס" כבר היו במטוס במהלך האירוע.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
הטיסה הייתה אמורה להמריא ביום שבת בבוקר, אך בשבת בערב הנוסעים קיבלו הודעה כי יש תקלה במטוס. הטיסה נקבעה ל-10 וחצי בלילה ביום ראשון, אך גם זה לא קרה. רק ב-11 וחצי בלילה הנוסעים עלו לבסוף על המטוס, אך אז כשהמטוס החל להמריא החלה גם הדרמה.
יעקב סטין, נוסע שהיה בטיסה, סיפר: "המטוס החל להאיץ מנועים, התחלנו לשמוע כל מני קולות מוזרים בעת ההאצה ואז הוא התחיל לנוע במהירות עצומה". סטין סיפר כי כשהם חשבנו שהמטוס עוד רגע באוויר הוא עצר בפתאומיות ובחריקת בלמים. "זה פחד נוראי, במיוחד כשאתה יודע שהמטוס הזה לא היה תקין לפני כן, פתאום רואים שמגיעים כל מני רכבי חירום כמו משטרה ואמבולנס וזה עוד יותר הלחיץ אותנו".
בשלב הזה אנשי הצוות של המטוס ניסו להרגיע את הנוסעים והסבירו על המצב. "אני אומר את כל האמת, אין לי מה להסתיר מאף אחד שום דבר", אמר איש הצוות והוסיף: "הייתה תקלה ב-GPS של המטוס והפרוצדורה אומרת שצריך לעצור את ההמראה". בשלב הזה אישה ששהתה במטוס צילמה את איש הצוות והוא העיר לה על כך.
"חשבנו על הילדים שמחכים בבית"
איש הצוות המשיך להסביר כי התקלה המדוברת סודרה לאחר שעשו אתחול למחשב. לאחר מכן הוסיף כי שצריך לחכות עד ההמראה כדי לתת לברקסים של המטוס להתקרר. בשלב הזה הנוסעים שהיו על המטוס החלו לצעוק לעברו שהם רוצים לרדת ולא מוכנים לטוס. "מצדי שיתקררו עוד שבועיים אני רוצה לרדת", אמר אחד הנוסעים ונוסע אחר הוסיף: "אנחנו לא רוצים לטוס עם המטוס הזה בשום אופן"; "לא רוצים למות".
אחרי הפסקת ההמראה הנוסעים התבקשו לבחור האם להמתין לקירור הברקסים ולטוס לסלוניקי, או לרדת מהמטוס חזרה לטרמינל. בסופו של דבר הטיסה המדוברת בוטלה לאחר שרוב הנוסעים המוחלט לא היו מוכנים לטוס ויצאו מהמטוס. "על מה את חושבת? על הכסף באותו רגע? את חושבת על החיים שלך, על המשפחה שלך, על הילדים שמחכים לך בבית", סיפר סטין.
ביומיים האחרונים הלקוחות הזועמים ניסו להבין האם יקבלו את כספם חזרה. כשניסו להתקר למוקד החברה נאמר להם שעליהם לפנות באמצעות המייל למחלקה המשפטית והם לדבריהם יטפלו בבעיה.
תגובת "אסטרה איירליינס": בטיחות הטיסה והנוסעים היא ערך עליון בפעילותה של אסטרה. במקרה המדובר עקב תקלה טכנית בלתי צפוייה במטוס אסטרה שיועד לטיסה זו היה צורך בדחיית הטיסה . אסטרה פעלה באופן דחוף לאיתור מטוס חלופי המאושר על ידי רשות שדות התעופה . הנוסעים הונחו להישאר בבתיהם ונקראו להגיע לשדה התעופה בסמוך לשעת ההמראה החדשה. המטוס שאותר הינו בחכירה רטובה (מטוס וצוות) של חברת התעופה הקרואטית Trade Air שלה מוניטין רב ואיננו מטוס ו/או צוות של Astra Airlines. בצרוף מקרים מצער גם במטוס זה התגלתה תקלה טכנית בזמן ההמראה והקברניט החליט לעצור ההמראה לשם בדיקה טכנית ומתוך אחריות לבטיחות הנוסעים. אסטרה מצרה על הנסיבות , תמשיך לטוס תוך שמירה קפדנית על בטיחות הנוסעים ותפצה את הנוסעים על פי הדין.