בעמותת "אור ירוק" מסכמים את חצי השנה הראשונה של 2019 עם מספרים עגומים בכל הנודע לתאונות הדרכים. מאז ינואר מתו בכבישים 159 בני אדם, לעומת 151 בתקופה המקבילה אשתקד - עליה של 5%. מנכ"ל "אור ירוק", ארז קיטה: "חצי השנה הזו מצביעה על כישלון המאבק בתאונות הדרכים".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מניתוח הנתונים שאספה העמותה עולה שלאחר ש-2018 הסתיימה בירידה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים הקטלניות, המחצית הראשונה של 2019 מבטלת את המגמה החיובית. בכבישים הבינעירוניים נרשמה עליה של 17% במספר ההרוגים - 97 לעומת 83 ובכבישים העירוניים ירידה של 9%, 62 הרוגים לעומת 68.
בפילוח האוכלוסיות המעורבות בתאונות הדרכים, מהווים תושבים ערבים 28% מסך ההרוגים - 40% יותר מאשר חלקם באוכלוסייה. מנגד, יהודים מהווים 80% מהאוכלוסייה אך נהרגים בשיעור של 62%. אזרחים זרים מהוויים 10% מההרוגים בתאונות הדרכים.
מתחילת השנה 15 ילדים נהרגו כתוצאה מתאונות הדרכים, ו-31 מההרוגים הם בני 65 ומעלה. בנוסף 47 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה מפגיעת רכב, 9 מהם ילדים ו-15 קשישים. עוד עולה כי מתחילת השנה נהרגו 14 רוכבי אופניים, רגילים וחשמליים - הרוג כל שבועיים בממוצע. 28 רוכבי אופנוע נהרגו מתחילת השנה ו-18 נהגים חדשים, עד גיל 24, נהרגו בתקופה זו.
החודש הכי פחות קטלני - 23 הרוגים
30 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים במעורבות אוטובוס, מונית ומיניבוס, ומתחילת השנה נהרגו 34 בני אדם בתאונה שכללה רכב מסחרי או משאית. ינואר ויוני היו החודשים האדומים השנה, לפי נתוני "אור ירוק". 29 בני אדם נהרגו במהלך שני החודשים האלו בתאונות דרכים; מאי היה החודש הכי פחות קטלני עם 23 הרוגים בתאונות דרכים.
מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, הגיב על הנתונים הקשים: "חצי השנה הראשונה של שנת 2019 מצביעה על כישלון גדול במאבק בתאונות הדרכים. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יפסיק להאשים רק את הנהגים וייקח אחריות - לחזק את האכיפה, לשפר את התשתיות ולפעול באופן אמיתי כדי להציל חיים".