האופניים החשמליים הולכים והופכים פופולריים יותר – וכך גם התאונות בהן הם מעורבים: מנתוני "אור ירוק" עולה כי במהלך שנת 2017 נפצעו בהן 2,185 בני אדם, פי שלושה מכמות הפצועים בשנת 2014. מבין הפצועים 80% הם גברים, כשליש מתחת לגיל 19 ו-11% מתחת לגיל 16 - גיל בו בכלל אסור לרכב על האופניים הללו. מתחילת השנה נהרגו כבר 15 רוכבי אופניים חשמליים – יותר מכפול ממספר ההרוגים בכל 2017.
על פי הערכות שונות, במדינת ישראל ישנם כ-200 אלף אופניים חשמליים, והמעורבות שלהם בתאונות דרכים רק הולכת וגוברת. בחלק קטן מהמקרים הנפגעים הם הולכי רגל, אבל ברוב המקרים- 78% - הפצועים הם הרוכבים עצמם, והפציעות עלולות להיות גם קשות מאוד.
יואב יובל בן ה-16 מרמת השרון מסביר כי הוא משתמש באופניים החשמליים מסיבות פרקטיות: "זה נוח ונותן לך עצמאות – אתה לא צריך אוטובוס או מכונית". הוא עצמו מקפיד לחבוש קסדה בכל רכיבה, אולם מודה שלא כל חבריו נוהגים כך.
על פי סקר של עמותת אור ירוק, רק בחמישית מהיישובים בישראל ישנם שבילי אופניים ייעודיים, מה שמוביל לכך שכ-40% מהרוכבים נוסעים על המדרכה בניגוד לחוק. 82% מהם לא חובשים קסדה, רבע מהם לא מצייתים לרמזורים ותמרורים ו-20% מהם משתמשים בטלפון נייד בזמן הרכיבה. רבים מרוכבי האופניים מעדיפים לנסוע על המדרכות ולהסתכן בקנס של 250 שקל, כי עדיף הקנס מאשר הסכנות על הכביש. התוצאה: הולכי רגל תמימים שנפצעים.