ראייתו של דני החלה להידרדר בשנה האחרונה, וכחלק מהתמודדות עם מצבו עבר הדרכה ללקויי ראייה, שם הסבירו לו שכשיזדקק למקל נחיה יוכל להשתמש בסימונים המיוחדים על המדרכה כדי לחצות את הכביש במעבר חציה. מרגע שהבין מה תפקיד הסימונים הוא גם החל לשים לב, שבמקומות רבים בארץ אין קשר בין הסימון, למעבר החציה.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
זה לא קורה רק בבית שאן היכן שדני גר, גם ביציאה ממרפאת עיניים בטבריה, מקום אלו מגיעים לקויי ראיה רבים, הסימון לא נמצא בכיוון הנכון, בעפולה לעומת זאת, יש סימון ואין מעבר חציה."זה מאוד נפוץ, לדעתי בגלל שמי שמכין ועושה ובונה את זה אין לו מושג בדברים האלה, הם לא מבינים", מספר דני.
גם ברחובות מי שילך לפי הסימון לא יצליח לחצות את הכביש. קו של לבנים טקטיליות שמוביל ישר לתוך גדר בטיחות, אין סיכוי שאדם יכול לעבור שם מן הסתם בין אם מדובר במקל נחיה או כלב.
"כל העניין הוא לתת עצמאות לכבד ראיה ללכת לבד, אחרת הוא ילך תלותי עם מישהו", מסביר ג'לאל, מנחה עיוריים בעמותת מגדלור. "אנשים לא מבינים עד כמה זה חשוב ועד כמה זה מסכן חיים היעדר הנגשה של מדרכות", אומר נתי מדריך ניידות באמצעות כלבי נחיה.
המצב המגוחך שנוצר בשטח הוא שחלק מההדרכה שניתנת לעיוורים היא לא להסתמך רק על הסימונים במדרכה שיכולים להטעות - במקום שיעזרו לעיוורים להיות עצמאים יותר, בחלק מהצמתים בארץ הסימונים למעשה מסכנים את חייהם.