בסביבות השעה שמונה וחצי הבוקר (שני), שעה שבה הייתם מצפים שהחניונים החדשים שנפתחו בתל אביב לרגל עבודות הרכבת הקלה יהיו עמוסים במכוניות ובנהגים שמנסים להגיע למרכז העיר, מצאנו חניון כמעט נטוש. בצפון העיר, בחניון תל ברוך, מצאנו 10 מכוניות חונות בלבד. אין תור בכניסה ונהג השאטל רק מחכה לנוסעים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ברציפי החניון חיכו נציגים של משרד התחבורה עם הסברים לנוסעים בדיוק לאן לעלות, איך זה עובד ואפילו הציעו סוכריות. רוב הסוכריות נותרו בידיים של הנציגים.
עלינו על השאטל. הנסיעה הייתה רגועה ובעיקר שקטה. רק אנחנו והנהג.
בכל זאת עלינו על קו מספר 1, אחד משני הקווים שיוצאים מהחניון לכיוון מרכז העיר בניסיון לחסוך את הפקקים הצפויים מהנהגים. "אתמול הסעתי 8-10 אנשים בלבד במשך כל היום, ולהערכתי המצב הזה הולך להישאר גם בחודשים הקרובים, גם בחניונים הנוספים במודיעין ובפתח תקווה", סיפר הנהג. "עם ישראל לא יוותר בקלות על האוטו שלו. מה שאולי מתאים באירופה או בארצות הברית לא מתאים פה בארץ. לישראלים קשה לוותר על הנוחות של האוטו. ישראלי שרואה שההסעה מורידה אותו אפילו במרחק הליכה של חמש דקות כבר יוותר על השירות".
וככה זה עובד: נהג המבקש לחנות בחניון משלם כ-15 שקלים לכל היום, כשההסעה מהחניון היא בחינם. שני הקווים שיוצאים מתל ברוך נוסעים בשני מסלולים: הראשון מגיע למרכז העיר תל אביב, רחוב פרישמן, שדרות רוטשילד ורחוב אלנבי.
הקו השני נוסע לאזור מתחם הבורסה ברמת גן, שכונת נחלת יצחק, דרך השלום ורחוב יצחק שדה. יש לזכור שההסעות הללו אינן עוצרות בשום נקודה בדרך, רק בתחנות הספורות והקבועות מראש במרכזי הערים. זאת, כדי שהנוסעים לא ינצלו לרעה את השירות שניתן להם.