עובדי לשכות רשות האוכלוסין וההגירה שבו לפעילות סדירה, זאת לאחר שאתמול (שני) החליטו לא לחדש דרכונים ותעודות זהות. הבוקר הודיעה ההסתדרות כי הצדדים הגיעו להבנות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כפי שדווח לראשונה אמש ב"תכנית חיסכון", העובדים הפסיקו לחדש את התעודות באינטרנט ובמוקד החירום בנמל התעופה בן גוריון. המשמעות הייתה שכמעט כל השירותים של לשכות האוכלוסין לא היו פעילים. בין השירותים שהושעו: חידוש והנפקת דרכונים ותעודות זהות, תעודות פטירה, תעודת לידה ואשרות שהייה.
בהסתדרות לא אהבו את הצעד הקיצוני של העובדים לסגור לחלוטין את הסניף בנתב"ג. בעקבות התערבותם החליטו אתמול העובדים לאפשר לעובדי הסניף טיפול במקרים דחופים בלבד שמצריכים טיסה תוך 24 שעות.
עובדי רשות האוכלוסין דורשים תוספת תקנים, כמו גם פתיחת לשכות נוספות והעלאות שכר. יו"ר ועד עובדי לשכות האוכלוסין וההגירה, מירה אסרף, אמרה כי "הגענו להחלטה הזו בעקבות המכתב של ההנהלה שכפתה עלינו שביתה. אנחנו בעד שינויים טכנולוגיים שיכולים לעזור אבל היא לא מחליפה את העובדים והיא לא תפתור את העומסים. באוצר אומרים לי כי תוספת 50 התקנים תגיע רק בשנה הבאה. יש צורך לפתוח עוד לשכות ולחזק את הלשכות הקיימות".
בשבוע האחרון התנהל משא ומתן בין ועד עובדי מנהל האוכלוסין למשרד האוצר: באוצר דרשו להכניס מערכת חדשה שעתידה להקל על העומס ולנהל את התורים, וציינו כי כבר בוצע "פיילוט" שהוגדר כהצלחה. לעומתם, העובדים דרשו לקבל תמורה כספית תמורת הפעלת המערכת והטמעה - מענק של 4,000 שקלים לעובד.
העובדים ציינו כי משרד ממשלתי אחר קיבל מענק דומה. המענק מגיע בנוסף לסכום של עשרת אלפים שקלים שכבר קיבלו 600 עובדים במשרד, בעקבות הארכת פיילוט המאגר הביומטרי בתשעה חודשים.
גורמים באוצר אמרו בתגובה כי כל עוד התרבות הארגונית היא שבכל נושא דורשים עובדי המדינה תוספות שכר, כך תהיה למשרדי הממשלה יותר מוטיבציה להעסקה עקיפה כגון עובדי קבלן ומיקור חוץ.