דירת הנופש כפי שהושארה
דירת הנופש כפי שהושארה | צילום:

זה קרה בשבוע שעבר - משפחה ישראלית הגיעה לכפר נופש באגם גרדה, מוקד תיירות פופולארי באיטליה. אלא שאת יחידת הנופש שהשכירה לשבוע באמצעות חברת תיירות ישראלית - היא השאירה, ממש לא כמו שהיא קיבלה אותה, בלשון המעטה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מדובר בכפר נופש אליו מגיעים ישראלים רבים שמטיילים באזור. בין היתר עם ההגעה לכפר הנופש הפקידה המשפחה כסף למקרה של נזקים בחדר, אך בשל טיסת הלילה בה חזרו לישראל - הצ'ק אאוט של בני המשפחה היה מאוחר, ובכפר הנופש החזירו להם את הכסף שהפקידו מבלי לבדוק את החדר.

ביום שלמחרת, נכנסה החדרנית לחדר על מנת לנקות אותו - ונדהמה ממה שראו עיניה: חפצים זרוקים לכל עבר, לכלוך, כתמים ועוד. היא קראה מיד למנהל המקום שצילם את החדר. ביום שני בבוקר הוא התקשר למנכ"ל והבעלים של חברת "סולו-איטליה", יאיר דיקסטרו, שדרכה השכירה המשפחה את החדר - על מנת לדווח לו על שאירע.

"איזה מין לקוחות אתה שולח?"
"איזה מין לקוחות אתה שולח?" | צילום:

"איזה מין לקוחות אתה שולח לי?", שאל מנהל כפר הנופש את דיקסטרו הנבוך - מיד לאחר ששלח לו את התמונות. מנכ"ל החברה התנצל, ומיד ביקש לחייב אותו על הנזקים שמסתכמים לפיו במאות אירו. "לקח להם יום שלם לנקות את יחידת הנופש שהייתה מטונפת", סיפר דיקסטרו לחדשות 2 Online. "הוא יכניס לי את זה לחשבון החודשי".

בעקבות הפנייה, שוחח מנכ"ל חברת התיירות הישראלית עם אב המשפחה, שלא היה בחופשה - אך מימן אותה עבור שאר בני משפחתו. "הוא מאוד הופתע מהדברים, התנצל וביקש לחייב אותו על הסכום", הוסיף דיקסטרו.

"היחידה היתה מטונפת"
"היחידה היתה מטונפת" | צילום:

מנכ"ל חברת "סולו איטליה" העלה את התמונות לעמוד הפייסבוק שלו וקיבל שלל תגובות. היו כאלה שאמרו שמדובר במקרים חריגים, יש כאלה שהביעו זעזוע ואחרים סברו שרק שייקנסו ישראלים כהוגן על מקרים כאלה - הם יילמדו.

אמנם התקרית הזאת הסתיימה לבסוף עם נזק של מאות אירו בלבד, אך לפי דיקסטרו, מנכ"ל כפר הנופש אמר לו כי אם מקרים כאלה יישנו, תהיה בעיה לקבל ישראלים בעתיד. "יש לי אנשים שמחכים בתור מאנגליה וסקנדינביה", אמר לו.

_OBJ

דיקסטרו, שמתעסק שנים רבות בתחום התיירות אמר כי אמנם מדובר במקרים מעטים - אך אלה משפיעים על איך ישראל נראית בעולם, ובכלל על דמות התייר הישראלי. לדבריו, יש כבר עכשיו בתי מלון ומסעדות שלא מוכנות לקבל ישראלים, בשל מקרים חריגים שהתרחשו בעבר. "זה סימפטום שחוזר על עצמו - ולא רק זה אלא גם התנהגויות אחרות כמו הכנת סנדוויצ'ים בארוחות בוקר, 'השתלטות' על הלובי ולקיחת חפצים ללא רשות מחדר המלון".