סכנת הבריכות הפרטיות: על רקע טביעתו של התינוק בן השנה היום (שני) בבריכה פרטית בכפר יונה, אביו של הילד בן ה-11 שטבע שלשום בבריכה בביתו במזכרת בתיה במסר חשוב להורים. בשיחה עם החדשות Online הוא מספר על סערת הרגשות בה נמצאת המשפחה: "אנחנו בתחושות מאוד קשות בסערת רגשות זה לא משהו שקורה זה משהו שאתה לא מוכן אליו, זה נופל עלייך". מנתוני ארגון "בטרם" עולה כי מתחילת השנה טבעו למוות 6 ילדים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"זאת בריכה פרטית בבית שאפילו לא הייתה מלאה. הגובה של הילד הוא מטר ו-30 והבריכה רק 80 סנטימטרים" סיפר האב. "הוא הסתבך בצעצוע חדש שיש בו שקית ניילון, אני לא יודע איך זה קרה, הוא היה תקוע ונחנק".
האב אמר כי לא היו באותו זמן במקום האירוע: "לא היינו אתו באותו רגע. בדיוק סיימנו לאכול צהריים והגענו אליו רק אחרי 4-5 דקות". הוא סיפר כי הילד הכיר את הבריכה: "בשנה שעברה הוא נכנס מאות פעמים, גם השנה הוא הספיק להיכנס 5-6 פעמים, לא חשבתי לרגע שזה יכול להיות המצב הזה, הוא גם יודע לשחות".
"היום אנחנו מתחילים להעריך את כל הדברים שהם מאוד קריטיים ברמה של מה יש לנו מה אין לנו", אמר אביו של בן ה-11. על התחושות של המשפחה אמר: "אנחנו בתחושות מאוד קשות בסערת רגשות זה לא משהו שקורה זה משהו שאתה לא מוכן אליו כמו תאונת דרכים זה נופל עליך. לא יודעים כרגע כלום רק כשיתחילו לתת לו להתעורר ידעו אם יש נזק ארוך טווח".
מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן נמסר היום כי האב אמר ליד מיטת בנו: "כולנו מתפללים לנס שלישי אחרי שעובר אורח ביצע החייאה בביתנו והחזיר לו את הדופק וצוות ניידת טיפול נמרץ שהיה במקרה במזכרת בתיה והגיע אלינו מהר. הצוות ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בביה"ח קפלן הינו רגיש, מקצועי ומכיל אותנו, ועושה כל שביכולתו להציל את חיי בננו. אני מבקש וקורא לכל מי שיכול להתפלל לרפואתו של בננו רם בן נורית כהן".
קמפיין "לי זה לא יקרה" להעלאת המודעות לתאונות
על רקע שורת מקרי הטביעה של הימים האחרונים, יושק ב-23 ליוני קמפיין "לי זה לא יקרה" שהוא חלק מכלל הפעולות הנעשות בארגון "בטרם לבטיחות ילדים" להעלאת המודעות לפגיעות ילדים בחודשי הקיץ. בקמפיין ייקחו חלק שורת ידוענים בולטים בתרבות הישראלית שבארגון כרגע נמנעים מלחשוף.
ברשתות החברתיות יפורסם סרטון אחד הכולל את עדויותיהם של ארבעה הורים ששכלו את ילדיהם, שניים מהם באירועי טביעה. המסר - כל הורה חשב שאסונות מעין אלו קורים למגזרים אחרים בציבוריות הישראלית והתבדה - כולם חלק ממשפחת השכול.
בארגון מקווים שגם פלטפורמות הפרסום השונות יתגייסו למען הקמפיין. לצד הסרטון, יעלה אתר ובו הסיפורים של ארבעת ההורים המשתתפים בקמפיין וכן הנחיות בטיחות של ארגון בטרם למניעת טביעות, לבטיחות בחופשה, למניעת נפילות, לנסיעה בטוחה ולבטיחות בני נוער.
מנכ"לית הארגון, אורלי סילבנגר: "טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. דקות ספורות בלבד מרגע הטביעה, הילד נמצא בסכנת חיים מוחשית. מסיבה זו, ילדים מתחת לגיל 5 ושאינם יודעים לשחות חייבים השגחה בסביבת מים".
הקמפיין כולו התבצע פרו בונו ובהתנדבות של משרד הפרסום OPEN, חברת ההפקה אוג (OG) והבמאית יעל אלרוד.