במהלך נסיעה בכביש 6, לפני כשבועיים, חלון שניתק מאוטובוס שנסע במהירות גבוהה התנפץ על הכביש בעוצמה - כשהוא כמעט ופוגע במשאית שנסעה בנתיב הסמוך וברכבים מסביבו. נאזר חלאילה, נהג שנסע מאחורי האוטובוס ותיעד את האירוע באמצעות מצלמת רכבו, תיאר את המקרה: "סימנתי לאוטובוס לעצור בצד, הוא לא התייחס אליי".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בסרטון שצולם על ידי חלאילה, האוטובוס נסע בכביש 6 לכיוון צפון בסמוך למחלף נחשונים. "יצאתי שמאלה כדי לעקוף את האוטובוס, כאשר פתאום כל החלון נפל והתנפץ מולי", תיאר. "למזלי אני נהג מיומן, לא נבהלתי והמשכתי לנסוע כרגיל". חלאילה סיפר שהוא נסע על יד האוטובוס וסימן לנהג לעצור בצד אך נהג האוטובוס היה אדיש לעניין ולדבריו של חלאילה הוא המשיך לנסוע ולא התייחס לקריאותיו.
אחרי התעלמותו של נהג האוטובוס מהמקרה החמור, התקשר חלאילה למוקד המשטרה ודיווח על מה שראה. לדבריו, ניידות משטרה אכן הגיעו למקום אך נהג האוטובוס לא נעצר על ידי המשטרה והמשיך בנסיעתו צפונה גם לאחר שכמעט הביא לתאונת דרכים. "אני נהג ותיק ומנוסה", אמר חלאילה. "אבל נהג חסר ניסיון יכול היה להיבהל בקלות ולהיות מעורב בתאונה - וכל זה במהירות של 100 קמ"ש".
חלאילה, שתיעד את המקרה, העביר את הסרטון לעמותת "אור ירוק". מנכ"ל העמותה, ארז קיטה, אמר בעקבות התיעוד: "במזל גדול לא אירעה במקרה זה תאונת דרכים קשה. מקרים דומים גרמו לא פעם לאבדות בנפש. מפחיד לחשוב מה היה קורה אילו האוטובוס היה מלא בילדים או בנוסעים ואם במקום הרכב הפרטי היה רוכב אופנוע - התוצאה הייתה קשה הרבה יותר".
לפי קיטה, האחריות לתקינות כלי הרכב הכבדים מוטלת על המעסיקים ועל בעלי חברות ההסעים. "הם חייבים להבין שרכב לא תקין עלול לסכן את הנהג ואת שאר משתמשי הדרך", מסר. קיטה הוסיף שגם למדינה יש חלק בכך וקרא לשינוי: "המדינה חייבת להגביר את בדיקות תקינות כלי הרכב הכבדים בצדי הדרכים, כדי ליצור אוירה הרתעתית שתמנע מרכבים עם ליקויי בטיחות חמורים לסכן את החיים של כולנו".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים, אמר בתגובה לאירוע המצולם: "רמת התחזוקה בחברות ההסעים חייבת לעבור רפורמה מקצועית. קציני הבטיחות העוסקים בענף האוטובוסים חייבים להיות בעלי סמכויות עצמאיות ויכולת עצירת נסיעות בעת הצורך. מדובר בבטיחות ובשמירה על חיי אדם ועל כן יש לעשות הכל כדי למנוע הישנות מקרים מעין אלה בעתיד".