ועד עובדי הרכבת מתכוון להגיש מחר (ראשון) תביעת דיבה נגד ההנהלה על האשמה שהטילה על העובדים בשיבושים ברכבת אתמול. "היה ידוע להנהלה היטב שמדובר היה בהחלטה חסרת אחריות שלה ושלוועד העובדים לא היה בזה יד ורגל", נמסר מהוועד. בהנהלה הגיבו וטענו מנגד שהעובדים משתמשים ב"אמצעים פיראטיים" כדי למחות ופועלים באופן "לא חוקי".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
היועצת המשפטית של הוועד, עו"ד סיגל פעיל אמרה כי "מהחומרים שהועברו אלינו עד כה עולה כי יש בפרסומי הנהלת הרכבת מאתמול כדי לגבש עילה של הפרת חוק איסור לשון הרע ופרסומי כזב כנגד הוועד".
מההנהלה נמסר: "ועד העובדים יכול להשבית את תנועת הרכבות באופן חוקי בכל עת, אך בוחר לפעול באמצעים פיראטיים ולא חוקיים. כך היה לפני חודש, עת הבריאו נהגי הקטר באורך פלא לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות , וכך היה גם אתמול. אנו מצפים מראשות הוועד להפסיק את ההשבתות הפיראטיות, להסיר את הצעדים הארגוניים הפוגעים בנוסעים, ולחזור למשא ומתן ממוקד בתום לב".
שר התחבורה ישראל כ"ץ תקף אמש בחריפות את ההסתדרות את ועד עובדי הרכבת נוכח השיבושים. "ועד העובדים חצה קווים אדומים כשגרם לתקלה בטיחותית שחייבה את השבתת הרכבת, תוך פגיעה בכלל הנוסעים, ובפרט בחיילים שצריכים לחזור הביתה מהבסיסים", הטיח. "ההסתדרות מגבה את העיצומים הפראיים".
"בשנה האחרונה, עקב התרחבות, נהיה עומס – והיה צורך בהתארגנות מחודשת", הסביר השר בריאיון לדני קושמרו ב"אולפן שישי". "בחודשים האחרונים ראיתי כשל ניהולי ברכבת, ולכן הבאתי את דן הראל להיות יו"ר הרכבת ונתתי לו יד חופשית. מה קרה? ועד העובדים ניסה לסחוט ולמנוע את הארגון מחדש בבריונות".
"אם זה ימשיך כך, אפעל להדחת יו"ר הוועד", איים כ"ץ. "אם ההסתדרות תמשיך לגבות שביתות פראיות, אפנה לראש הממשלה שיביא מיד את חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים להחלטת ממשלה, כדי להפסיק עם התופעה של פגיעה בנוסעים ובשאר השירותים במשק".