נסעתם לירושלים ונתקעתם בפקק נורא? בקרוב זה יהיה גרוע יותר. לטובת בניית הרובע החדש בכניסה לעיר, ייחסם לתנועה בעוד כחודש הציר המרכזי שדרכו נכנסים ויוצאים מהבירה. עם חשש אמיתי שייווצר כאוס תחבורתי ושיקשה מאוד על הנהגים, תושבי ירושלים עומדים בפני תקופה של אי וודאות.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
החדשות הטובות הן שעומסי התנועה שצפויים החל מהחודש הבא, כשהכביש המרכזי שמוביל לבירה ייחסם לתנועה, יהיו זמניים בלבד. החדשות הרעות הן שהזמניות הזאת תתפרס על פני כ-3 שנים ארוכות, כשכבר היום המצב לא אידיאלי בכבישים בירושלים.
החל מה-14 ליולי, בעוד חודש וארבעה ימים, המציאות התחבורתית עבור הבאים והיוצאים מירושלים תהיה מסויטת יותר. למשך שלוש שנים, כל האזור מגשר המיתרים ועד אחרי בנייני האומה ייסגר לתנועת כלי רכב.
במקום הציר המוכר מגשר המיתרים, נסלל בימים אלה נתיב נוסף לרכבים פרטיים שיעבור דרך רחוב הרצל ויקיף את משרדי הממשלה. זאת תהיה הדרך החדשה להגיע למרכז העיר ירושלים, אך גם בעירייה יודעים שהכאוס התחבורתי ופקקי הענק בדרך. יואל אבן, ממלא מקום מנכ"ל החברה לפיתוח ירושלים אמר: "יהיה שבוע קשה באמצע יולי ואחרי זה למשך מספר שנים שהתנועה תיסע במתכונת החדשה. אנשים יצטרכו להבין שיהיה כאן מצב תחבורתי שצריך להתרגל אליו".
הציבור יצטרך להתרגל למפת פקקים חדשה, אם כי נתיב התחבורה הציבורית בציר הקיים היום ימשיך לפעול ואולי אפילו יאפשר להגיע בקלות יתרה לבירה.
כל הכאוס התחברותי הזה, שצפוי להימשך עד סוף 2022, אמור בסופו של דבר להשתלם. העבודות התת-קרקעיות בפרויקט הכניסה לעיר מתקדמות, כך גם ביצוע התוכניות להקמת רובע העסקים החדש - שיכלול שטחי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומרכז תחבורתי שיכלול 1,300 מקומות חנייה מתחת לאדמה.