הקטר שימשוך את הרכבת קדימה? אל"מ (במיל') מיכאל (מיכה) מייקסנר נבחר היום (רביעי) לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל הבא, במקומו של המנכ"ל היוצא שחר איילון. מינויו של מייקסנר אושרר היום בדירקטוריון הרכבת, אך שרי התחבורה והאוצר עדיין צריכים לאשר את המינוי.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
שחר איילון כיהן בתפקיד כשנתיים ושלושה חודשים. בדצמבר 2018 זומן לפגישה שבה הודיעו לו על הכוונה לפטרו - ולבסוף פרש בהסכמה משותפת. מוקדם יותר השבוע נבחר מיקסרר, בן 61, נשוי ואב לשלושה, על ידי ועדת האיתור מטעם דירקטוריון הרכבת. השרים כ"ץ וכחלון צריכים לאשר את המינוי לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי.
מייקסנר מכהן כיום כמנכ"ל חברת "אימקו תעשיות" ובעבר כיהן כמנכ"ל חברת "מרכבים" וכמנכ"ל קבוצת "חוד אסף תעשיות'. כמו כן כיהן כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה וכראש מחלקת מערכות ממונעות ביחט"ל (היחידה הטכנולוגית של אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה בצה"ל).
מהרכבת נמסר כי מייקסנר, שעמד בכל תנאי הסף שנקבעו, נבחר "על בסיס ההתאמה הטובה ביותר מקרב המועמדים לתפקיד". כמו כן נמסר כי ועדת האיתור לתפקיד התרשמה מיכולות המנהיגות והובלת צוותי הנהלה והנעת העובדים שלו.
עוד ציינו ברכבת כי מייקסנר הציג חזון, ראיה אסטרטגית ויכולת תכנון וביצוע של תפעול מערכות מורכבות: "באמתחתו ניסיון מקצועי רב בניהול מצבים מורכבים ומשברים, בין השאר גם בתחום יחסי העבודה. בשל אלה ועוד, צבר מייקסנר את מירב הנקודות בתהליך האיתור, ביחס למועמדים האחרים".
"מייקסנר יוביל את רכבת ישראל בשנים הקרובות והמאתגרות, זאת על רקע צמיחה חסרת תקדים בביקושים לנסיעה ברכבת לצד מחסור חמור בתשתיות מסילה ובקרונות; יחסי עבודה מתוחים על רקע סכסוכי העבודה הרבים מול ועד העובדים בראשות גילה אדרעי; ותוכנית פיתוח נרחבת הכוללת את פרויקט החישמול והצטיידות בצי נייד חשמלי, בניית המסילה המזרחית, הוספת מסילה רביעית בציר איילון, מעבר למערכת איתות מבוססת סלולאר ועוד", הדגישו.