לפני שבועיים גזר בית המשפט 15 שנה על נהג שדהר עם משאיתו באור אדום בצומת פוריידיס תחת השפעת הרואין, ודרס למוות שתי נשים ותינוקת, אך נראה שתאונות הדרכים הקטלניות המתרחשות בשל אי ציות לאור אדום רק ממשיכות: בליל שבת האחרון קלטו המצלמות של נתיבי ישראל התנגשות עוצמתית בין שני כלי רכב שאחד מהם חצה באור אדום בצומת סילבר סמוך לאשקלון. בתיעוד נראה הרכב הדוהר כשהוא פוגע בעוצמה רבה במושב הנהג של הרכב השני.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
התאונה הזאת מצטרפת לעוד אלפי תאונות שמתרחשות בכל שנה עקב אי ציות לרמזור אדום. רק בשנת 2016, 2,774 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים לאחר אי ציות לרמזור אדום. מהנתונים עולה כי 17 נהגים היו מעורבים בתאונות קטלניות (עם הרוג אחד לפחות) ו-168 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות . לא פחות מ-2,589 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קלות לאחר שלא צייתו לרמזור אדום.
סגן מנהל אגף דרום בחטיבת הפיתוח וההנדסה בנתיבי ישראל, דודי ימין, אמר כי "משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל משקיעים בכל שנה מיליארדים בתשתיות התחבורה של המדינה שהבטיחות כל הזמן עומדת לנגד עיננו. הקטל בדרכים אינה גזירה משמיים. כל אחד מאיתנו מחזיק באופן ישיר את חייו שלו, סובביו ומשפחתו. בואו ניקח אחריות ולא כסיסמה".
ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק הוסיף לדבריו כי "אי ציות לרמזור אדום הוא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות ביותר. נהג שנכנס לצומת באור אדום מהמר על החיים שלו ובעיקר מהמר ומסכן את החיים של הנהג שמגיע מהצד השני של הצומת ובטוח שהכביש פנוי. את התופעה המסוכנת הזו חייבים להפסיק על ידי הצבת מצלמות אור אדום בצומת. המצלמות חייבות להיות בולטות ומשולטות כדי שהנהג ידע שהוא נכנס לצומת מצולם. המטרה היא לגרום להרתעה ולמנוע תאונה ולא להיות מסחטת כספים. באותם צמתים שבהם הוצבו מצלמות מספר תאונות החזית-צד ירד באופן משמעותי ולכן אם נהגים ידעו שהם נכנסים לצומת מצולם הם לא ימהרו כל כך לסכן את החיים של כולנו".
בכל מפגע דרך חייגו למספר החירום של מרכז ניהול התנועה הלאומי 2120*"
ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il