הכנסת החליטה היום (שני) להעניק לפקחים העירוניים כלים חדשים להתמודד עם רוכבי האופניים החשמליים. בין היתר, יוכלו הפקחים לפעול נגד כלים מאולתרים למיניהם שלא מוגדרים רשמית כאופניים חשמליים, ואף יורשו להוציא אוויר מגלגליהם של רוכבים המבצעים עבירות תנועה. בעתיד ייתכן כי בני נוער יידרשו לעבור תיאוריה על מנת לרכב על כלי הרכב הללו.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מוקדם יותר החודש הודיעה עיריית תל אביב יפו כי החל מספטמבר הקרוב יוטלו קנסות כבדים של עד 1,000 על רוכבים שיעברו על חוק האופניים. במסגרת פעילות העירייה יוכשרו עשרות פקחים במטרה לצמצם את הפגיעה בהולכי רגל ולשמור על הפרדת סוגי הדרך השונים.
החודש ובחודש הבא תפעל העירייה ליידוע הציבור בדבר תחילת החוק ואכיפתו, באוגוסט תתבצע אכיפה באמצעות רישום אזהרות בלבד, ובספטמבר תיכנס האכיפה באמצעות דוחות באופן מלא.
במסגרת החוק שאושר תבוצע אכיפה במדרכות, בשבילי אופניים, בנתיבים שסומנו כשבילי אופניים, באזורים שהנסיעה בהם הוגבלה למהירות מרבית של 30 קמ"ש, בשבילים המיועדים להולכי רגל וסומנו בתמרור וכן במעברי חצייה.
האיסורים שייאכפו על ידי פקחי העירייה כוללים, בין היתר, איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים; איסור נסיעה על המדרכה לרוכבי אופניים חשמליים ברחוב בו הוגבלה הנסיעה ל-30 קמ"ש ושלא סומן בו שביל אופניים; איסור לחצות במעבר חצייה ברכיבה; ואיסור הליכה של הולכי רגל על נתיב המיועד לאופניים.
הקנסות שיחלקו פקחי העירייה יהיו בסכומים הנעים בין 100 ל-1,000 שקלים. כך, למשל, רכיבה על מדרכה ללא שביל אופניים תגרור קנס של כ-100-250 שקל, ושימוש באוזניות בזמן הרכיבה יעלה 250 שקלים. פקחי העירייה יאכפו גם עבירות של הולכי רגל, כך שהולכי רגל שייתפסו הולכים בנתיב אופניים יקבלו קנס של 500 שקלים.