החל מיום ראשון יחלו עשרות אלפי מכוניות לנסוע על רמפות שהונחו על דרך מנחם בגין בתל אביב, בזמן שתחתיהן תימשך בניית התחנה התת-קרקעית בעומק של כ-30 מטרים מתחת לפני האדמה. באותו יום ישונו גם הסדרי הנסיעה באזור. בחברת נת"ע מקווים ששיטת ה-"דק", הרמפות שהונחו, יאפשרו את המשך זרימת התנועה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"אמנם שיטת ה'דק' מיושמת לראשונה בישראל, אך במרבית המדינות כך נוהגים לבנות מנהרות לרכבות תחתיות במרכזי ערים כמו ברלין או סינגפור", אמר יניב זהר, מנהל הפרויקט מטעם נת"ע. "מדובר בשיטת עבודה לבניית רכבות תחתיות שמצד אחד אורכת זמן רב יותר עד לסיום בניית התחנות התת קרקעיות, אך מצד שני לא משבשת לחלוטין את שגרת החיים והתנועה בערים".

מפת הרכבת הקלה
צילום:
מפת הרכבת הקלה
צילום:

שיטה זו של הנחת "דק" והמשך חפירת התחנה מתחתיו תיושם במרבית התחנות התת קרקעיות של הקו האדום בצירים הראשיים (דרך בגין וז'בוטינסקי), מלבד ארלוזורוב, קרליבך ואלנבי. "אנו מניחים 'דק' שמהווה בעצם תקרה זמנית לתחנה התת קרקעית ועליה אנו מאפשרים לתנועה לזרום, ובמקביל ממשיכים לחפור את מרכז התחנה מתחת לדק', הסביר זהר. "הדק שנבנה כעת ברחוב יהודית נפרס על שטח של אלף מ"ר ומורכב מ-160 טון ברזל ו- 300 מ"ק בטון".

עבודות הרכבת הקלה. ארכיון (צילום: ישראל סאן)
צילום: ישראל סאן

בשלב הבא בתחנת יהודית - יעברו למרכז הכביש ויתחילו בעבודת הקמת יסודות הצד המזרחי של התחנה- קידוח והטמנת כלונסאות ענק - שיתמכו ברמפות. במקביל יוקם "דק" נוסף שישלים למעשה את התקרה הזמנית כשרכבים ייסעו מלמעלה והעובדים ימשיכו לעבוד מתחת.