ממוצע הציונים בישראל באוריינות קריאה, אוריינות מתמטית ובפתרון בעיות בסביבה מתוקשבת נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD: כך עולה מסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם הבוקר (שלישי).
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי נתוני הסקר, בו השתתפו אזרחים מגיל 16 עד גיל 65, ממוצע הציונים באוריינות קריאה בישראל הוא 255 (מתוך 500 נקודות) לעומת 268 במדינות ה-OECD. באוריינות מתמטית, ממוצע הציונים בישראל הוא 251 לעומת 263 ב-OECD. בפתרון בעיות בסביבה מתוקשבת הממוצע בישראל הינו 274 מול 279 במדינות ה-OECD.
באוריינות קריאה ישראל מדורגת במקום ה-28 מבין 34 מדינות. באוריינות מתמטית ישראל מדורגת במקום ה-29 מבין 34 מדינות. בפתרון בעיות בסביבה מתוקשבת, ישראל מדורגת במקום ה-24 מבין 29 מדינות.
34% מהערבים חסרי מיומנויות בסיסיות במחשב
עוד עולה מהסקר כי בישראל ישנו פער גדול בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הערבית. בשלושת התחומים שנבדקו, ממוצע ציוני היהודים דומה בגודלו לממוצע ה-OECD, אולם ממוצע ציוני הערבים נמוך במידה ניכרת מממווצע ציוני היהודים (פער של 40-50 נקודות).
חלק גדול באוכלוסייה הערבית חסר מיומנויות תקשוב בסיסיות. מדובר במיומנויות בסיסיות במחשב, כמו היכולת להשתמש בעכבר או לגלול דף אינטרנט. 34% מקרב הערבים הם חסרי מיומנויות תקשוב, ואילו רק 9% מקרב היהודים נכשלו בבחינת מיומנויות התקשוב.
כשבוחנים את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפי מגדר, רואים כי רק בתחום האוריינות המתמטית קיים פער בין גברים לנשים. באוריינות קריאה ובפתרון בעיות בסביבה מתוקשבת, לא נרשם פער בין המינים.