מורי הנהיגה פתחו שביתת רעב בתל אביב – בזמן שהשר כץ בחו"ל: בזמן ששביתת בוחני הנהיגה נמשכת ללא פתרון, מורי הנהיגה מחריפים את המאבק במחאה על הפגיעה בפרנסתם. מספר מורים ובראשם ניר שפר, מורה נהיגה בנהריה, פתחו היום (שני) בשביתת רעב. המורים מעידים כי היקף עבודתם ירד בכ-80% ואין אף אחד שדואג להבטחת הכנסתם. ה"כתובת" המרכזית לטענות שלהם, שר התחבורה ישראל כץ, נמצא בימים אלו בחו"ל ויחזור רק בסוף החודש.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
בעוד שהטסטרים ממשיכים בעיצומים, התלמידים מתכוננים לבחינות הבגרות ומורי הנהיגה זועמים על הפגיעה הכלכלית הקשה. "לטסטרים ההסתדרות דואגת ומה איתנו? לנו אף אחד לא דואג", אמר ליעד וולף, מורה לנהיגה בתל אביב. "אדוני שר התחבורה, בחודש האחרון אני מפחד ולא ממשאית על הכביש או תאונה אלא מהצ'ק שעלול לחזור, מהתשלום של המשכנתא".
דודי, מורה לנהיגה מהגליל המערבי, הוסיף: "אנחנו לא צד בסכסוך הזה אבל אנחנו אלה שסובלים". ניר שפר, מוביל המחאה, סיפר על הימים הקשים שעוברים עליו בשל הפגיעה בפרנסתו: "אני מקורקע, אני מנוטרל, אין לי פרנסה". וולף הצטרף לדבריו והצהיר: "אני פוחד שלא יהיה לי כסף לחיות".
בעוד מורי הנהיגה שובתים, שר התחבורה ישראל כץ טס לארה"ב עד סוף החודש - מה שמעורר את זעמם של המורים: "השר ידע על כוונת הטסטרים לשבות ולא הכין תכנית לתקופת השביתה, הוא טס לחו"ל ואנחנו בלי פרנסה - לא סופרים אותנו".
שביתת המחאה של המורים מגיעה ימים ספורים לאחר שחסמו את התנועה בכביש 1, בזעם על אוזלת היד של משרד התחבורה. השביתה משפיעה ומשבשת גם את חייהם של תלמידי תיכון וצעירים הממתינים בקוצר רוח לבחינות הנהיגה, ובינתיים לא יכולים לעלות על הכביש - ובינתיים צריכים להשקיע בשיעורים נוספים, וזאת מבלי לגשת למבחן המעשי.
יו"ר ארגון הבוחנים מסר בתגובה: "רעיון ההפרטה זה רצון הזוי ולא מציאותי, עבודה שנעשתה ברשלנות וחוסר מקצועיות מוחלט, על ידי אנשים שלא יודע מאיפה הביאו אותם ואנחנו מתנגדים לזה. כל שינוי שרוצים לעשות ניתן לעשות במסגרת הקיימת אין סיבה להוציא את זה החוצה. אנחנו עושים היום את העבודה ואת כמות הטסטים שמבקשים מהזכיינים לעשות בעתיד וגם את השירות הטוב. ללא שיקול כלכלי מה שהזכיין כן יעשה. אנחנו חושבים שאסור למדינה לוותר על סמכות שלטונית ולהעביר לידיים פרטיות".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בוחני הנהיגה מנהלים מאבק בלתי צודק על גבם של תלמידי הנהיגה,חיילים הנמצאים לקראת גיוס ומורי הנהיגה. יצויין כי רובם הגדול של הבוחנים ייקלט במערך מבחני הנהיגה החדש כמפקחים מטעם המשרד וכן כבוחנים בשירות הזכיין שיעסיקם בתנאים דומים. המערך החדש יהיה מקצועי ושרותי ויחסוך זמן ושעורים יקרים ומיותרים הנדרשים כיום עקב המתנה ממושכת למבחן.שילוב הטכנולוגיות המתקדמות ימקם את ישראל בין המדינות המובילות בתחום זה וישפר את רמת הנהיגה והבטיחות בכבישים".