הנהלת הרכבת מול ועד העובדים - הקרב מתחדש: הנהלת הרכבת עתרה הבוקר (שלישי) לבית הדין לעבודה בדרישה שיורה לוועד העובדים להפסיק לאלתר את השיבושים: "ועד העובדים ממשיך לפגוע בנוסעים בפראות". לדברי ההנהלה, הוועד פוגע בבטיחות הנוסעים ובנוחיותם "בצורה פראית וחסרת אחריות". במקביל, התקלות ברכבת נמשכות: הבוקר בוטל קו של השעה 7:30 מירושלים לנתב"ג והרכבת של השעה 8:01 מנתב"ג לירושלים, זאת בשל תקלה בלחץ האוויר בקטר.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
על רקע הסכסוך ברכבת בין ההנהלה וועד העובדים שגרמה לפגיעה בתנועת הרכבות ובנוסעים בשבועות האחרונים, הודיעו הצדדים בשבוע שעבר ובשיתוף ההסתדרות על סיום העיצומים ועל חזרה לשגרה - שעדיין לא חזרה במלואה. הנהלת הרכבת כתבה בעתירה כי "בפועל, ממשיכים חלק מהנהגים להתחלות ומתנהלים כמי שמטרתם להקשות על הפעלת הרכבת".
לדברי ההנהלה, הוועד גורם לעיכוב בהגעת צוותים למשמרות, מדווח על "עייפות" בצהריי היום - ואפילו מאבדים בכוונה את הצרור המפתחות לקטר. פעולות אלו הן שגורמות לעיכובים מיותרים, על פי ההנהלה שדורשת מבית הדין להכריח את הוועד לחזור לשולחן המשא ומתן.
ברכבת מתלוננים כי ועד העובדים מפעיל לא פחות מ-30 סוגי עיצומים שונים שפוגעים הן בבטיחות הנוסעים והן בשירות שניתן להם. בין יתר, מסרו בהנהלה: "הוועד מבטל מבצעי תשתית חשובים שיכולים לפגוע בבטיחות המסילה, משביתים את מרכז ההדרכה של הרכבת ומשביתים את סידור העבודה".
עצרו את הרכבת לחמש דקות
בשבוע שעבר הודיעה הנהלת הרכבת על פיצוץ במו"מ בעקבות המשבר בנושא סידור העבודה החדש לנהגים. ועד העובדים מצדו החליט בהפתעה לעצור כאקט של מחאה את כל פעילות הרכבות בארץ לחמש דקות - ובאותו הרגע ממש מאות רכבות עצרו את נסיעתן לאחר שהנהגים הונחו לעשות זאת בידי הוועד. בהודעה ששוגרה ב"נוהל 1" - תדר השמור לאירועי חירום בלבד - נשמעת הדרישה מכל נהגי הרכבת: עצרו מיד את הנסיעה למשך חמש דקות.
ועד עובדי הרכבת הזהיר כבר בחמישי לפני כשבוע וחצי על השיבושים המתוכננים, ומאז השבוע שעבר מנהלים שני הצדדים דיונים בניסיון להגיע להסכמות. למרות זאת גם ההנהלה וגם העובדים טענו כי הפערים גדולים מידי, בייחוד בנושא סידורי העבודה. אך לבסוף הצליחו הצדדים, בשיתוף ההסתדרות להגיע להסכמות והרכבת חזרה, לפחות לעת עתה, לפעילות מלאה.