לנוסעי קו 511 מקריית שמונה לצפת של חברת האוטובוסים "נתיב אקספרס" צפתה במהלך הנסיעה הפתעה לא נעימה. במהלך הנסיעה, לפתע בלם הנהג בסמוך לבנק, פתח את דלת הנהג ונכנס לסניף כדי לסדר את ענייניו. חברת האוטובוסים: "רואים את הטענות בחומרה - יערך בירור".
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
נהג האוטובוס הנועז לא הסתפק רק בעצירה הלא מתוכננת עם עשרות הנוסעים, אלא גם עשה זאת בצורה מסוכנת ונעמד על פס הפרדה בין שני נתיבים. "זה היה ממש מגוחך ומסכן חיים", סיפר בנה של ל', שהייתה על האוטובוס.
האוטובוס שיצא מהתחנה המרכזית בקרית שמונה נמצא במרחק של כדקה נסיעה מסניף הבנק ולכן תהו הנוסעים מדוע הנהג לא טרח לעשות את הסידורים שלו לפני הנסיעה ואילץ אותם להמתין לו במשך 6 דקות ארוכות כדי שיעשה את סידוריו.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כאשר נהג עוצר לסידורים אישיים במהלך עבודתו ומשאיר עשרות נוסעים להמתין לו באוטובוס זהו זלזול מוחלט בנוסעים ובעיקר בזמן היקר שלהם. במקרה הזה הנהג טעה בשיקול הדעת אבל זו התוצאה הישירה לתנאי העסקה הירודים של הנהגים. רובם משתכרים שכר נמוך ועובדים שעות רבות, לעיתים ללא מנוחה או יכולת לבצע פעולות בסיסיות כמו לשתות מים או ללכת לשירותים".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל שארגונו מלווה את רוב נהגי האוטובוסים במדינה, התייחס למקרה ואמר: "אנו רואים לנגד עינינו את התוצאה של המחסור החמור בנהגים במדינת ישראל. חוסר ההתחשבות בשעות הנהיגה המרובות של הנהגים יחד עם ההפסקות הקצרות והלא מציאותיות שאותן הם מקבלים הם חבית נפץ".
"אני קורא לראשי משרד התחבורה להתעורר ולהתחיל לטפל במשאב האנושי ללא מתווכים. הוספת השתלמויות מקצועיות לנהגים יוכלו למנוע את המקרה המצער הבא", הוסיף גנון.
תגובת חברת "נתיב אקספרס": "מבירור ראשוני שנערך עולה כי על פניו נראה כי הייתה עצירה בזמן נסיעת קו השרות. הנהג נקרא לשיחת בירור אשר תיערך עד סוף היום, עם סיום משמרתו. החברה רואה בחומרה רבה את הטענות המיוחסות לנהג ותפעל לנקיטת מלוא ההליכים המשמעתיים העומדים לרשותה, אם וככל יתברר כי העצירה נעשתה לצרכים אישיים, כפי שנטען ע"י המתלוננת. חברת נתיב אקספרס עושה כל שעל ידה על מנת לתת את השירות היעיל, הנאות והבטיחותי ביותר".
לפניות לכתבת: avivitm@ch2news.co.il