תחנת הרכבת החדשה בירושלים (צילום: Noam Revkin Fenton, Flash90, חדשות)
תחנת הרכבת החדשה בירושלים | צילום: Noam Revkin Fenton, Flash90, חדשות

הקרבות ברכבת נמשכים - והנוסעים סובלים: הנהלת הרכבת הודיעה הערב (חמישי) כי ועד עובדי הרכבת ישבית את הקו המהיר לירושלים. "על פי הודעה שהתקבלה לפני זמן קצר, ישבית ועד העובדים בראשות גילה אדרעי את הקו המהיר לירושלים (נתב"ג-ירושלים נבון) החל ממוצאי שבת הקרובה, מדי מוצאי שבת". עם זאת העובדים הכחישו וטענו כי מדובר ב"דמוניזציה והסתה של ההנהלה כלפי עובדיה".

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

עוד הסבירו בהנהלת הרכבת כי העובדים ישביתו את הקו גם בערבי השבוע, החל מהשעה 19:30 בערב - ועד להודעה חדשה. "יוזכר כי כחלק מהתקדמות ההרצה בקו, הודיעה הנהלת הרכבת על הרחבת שעות הפעילות מידי ערב, עד לשעה 21:30 במקום עד שעה 19:30, וכן התחלת שירות במוצאי שבת. זאת בהתאם לבקשת הנוסעים בקו", הוסיפו.

בהנהלה תקפו בחריפות את צעדי ועד העובדים והביעו "חשש כבד מאוד מהשבתות גלויות או סמויות במהלך מחר או יום ראשון, זאת על רקע הפעלת הלו"ז החדש, אשר אושרר מספר פעמים על ידי בית המשפט". בוועד טענו כי הם לא משבשים את הפעילות: "מסרי ההנהלה נועדו לטשטש את האמת ולהתנער מאחריות לכשליה הרבים בניסיון חסר תקדים להשניא את העובדים שלה על הציבור. גם ביה"ד לעבודה הביע תמיהה ומתח ביקורת על ההתנהלות שלה כנגד עובדיה".

אדרעי. "משבר מבוים" (צילום: חדשות 2)
גילה אדרעי, ארכיון | צילום: חדשות 2

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "אנו קוראים לגילה אדרעי לחדול מהפגיעה האנושה בנוסעים, להישמע להוראות בית המשפט וההסתדרות, ולשלב ידיים עם הנהלת הרכבת בתקופה מאתגרת זו".

בוועד העובדים השיבו ומסרו: "מאז החל פרויקט החישמול נרתמו עובדי הרכבת לכל המשימות, גם כאלה שנאלצו לבצע בלוחות זמנים בלתי סבירים, בעבודה בשעות נוספות רבות והכל למען 'הפרויקט הלאומי'- את כשלי הפרויקט הן בהיבט התכנוני והן בהיבט התפעולי חווים נוסעי הקו הזה מיום שנפתח ועד היום. גם דוח מבקר המדינה התייחס לכשלים של הנהלת הרכבת בהיבטים הניהוליים, התקציביים והתפעוליים בתקופת התכנון וההיערכות, דרך הרכש של הקרונות שאינם עומדים בעומס ועד לפתיחת הקו החפוזה שמאלצת את הציבור לחוות על בשרו את תקופת ההרצה מלאת התקלות והכשלים עד היום".

"וכאילו לא די בכל אלה, הנהלת הרכבת מסתירה מנציגות העובדים את הנתונים וההשלכות שיש למעבר הרכבת מדיזל לחשמל ומסרבת לנהל מו"מ מסודר, כדי לטייב את המצב עבור הציבור כולו וגם עבור העובדים", תקפו בוועד. "נציגות העובדים פנתה ולמדה בעצמה את המצב האופטימלי האפשרי כפי שמתקיים בעולם (למשל בדנמרק) והציעה להנהלה הצעות לשיפור וטיוב השירות. גם לזה סירבה ההנהלה".

בוועד הוסיפו: "למרות ההתנהלות הבריונית של ההנהלה החליטה נציגות העובדים, מתוך אחריות לציבור הנוסעים, שלא לנקוט בצעדים שיובילו לפגיעה כלשהי בקו שנפתח, ודרשה לקיים מומ על כל הרחבה של הפעילות כדי לצמצם נזקים לציבור ולעובדים. ההנהלה סירבה. אנו קוראים להנהלת החברה לקיים מו"מ עם נציגות העובדים כמתחייב. ולחדול מהצעדים החד צדדיים שפוגעים בשירות ברכבת ובעובדים".