הנה נחפרת הרכבת: שנתיים וחצי מאז החלו חפירות הרכבת הקלה בגוש דן על ידי חברת נת"ע, העבודות ב-20 אתרים שונים מפתח תקווה ועד בת ים נראות בשטח ומכונות הקידוח עובדות בקצב. אבל מה קורה מתחת לפני הקרקע, שם צפויה לנסוע הרכבת הקלה בעוד שלוש שנים וחצי? זו תמונת המצב העדכנית.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
נכון להיום, כבר נחפרו קרוב למחצית מהתוואי התת-קרקעי של הקו האדום - הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן. עד היום נחפרו כ-10 קילומטרים מתוך 24 קילומטרים בסך הכל (מנהרה באורך 12 קילומטרים לכל כיוון נסיעה). עד תחילת 2019, חפירת רוב המנהרות צפויה להסתיים - ואז יחל שלב הנחת המסילות והתקנת המערכות.
זה המצב בכמה מהתחנות המרכזיות: בתחנות אבא הלל וביאליק ברמת גן בונים את הכניסות לתחנה. בתחנת אלנבי פרצה מכונת הקידוח את הקיר ומבצעים יציקת רצפה של המבנה הפנימי.
בתחנת שאול המלך מסיימים את החפירה של כניסות התחנה. בתחנת קרליבך יוצקים קירות מבטון מזוין (קירות סלארי) וחופרים את פיר השליפה של מכונת הקידוח. עבודות מתקיימות גם מעל לפני הקרקע: בבת ים וביפו מתחילים בעבודות התשתית.
"ביצוע הקו האדום ממשיך להתקדם על פי לוח הזמנים המתוכנן", אומר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. "אנחנו עובדים ביותר מ-20 אתרים בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים. במקביל אנחנו מקדמים את תכנון וייצור הקרונות והמערכות וכבר מתחילים להיערך לקראת ההפעלה המתוכננת לאוקטובר 2021".
לקראת סוף השנה ייצאו לביצוע שני קווים נוספים: הסגול - מגבעת שמואל ויהוד דרך רמת גן לתל אביב, והירוק - מהרצליה דרך תל אביב עד ראשל"צ.