הנה נחפרת הרכבת: שנתיים וחצי מאז החלו חפירות הרכבת הקלה בגוש דן על ידי חברת נת"ע, העבודות ב-20 אתרים שונים מפתח תקווה ועד בת ים נראות בשטח ומכונות הקידוח עובדות בקצב. אבל מה קורה מתחת לפני הקרקע, שם צפויה לנסוע הרכבת הקלה בעוד שלוש שנים וחצי? זו תמונת המצב העדכנית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

נכון להיום, כבר נחפרו קרוב למחצית מהתוואי התת-קרקעי של הקו האדום - הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן. עד היום נחפרו כ-10 קילומטרים מתוך 24 קילומטרים בסך הכל (מנהרה באורך 12 קילומטרים לכל כיוון נסיעה). עד תחילת 2019, חפירת רוב המנהרות צפויה להסתיים - ואז יחל שלב הנחת המסילות והתקנת המערכות.

העבודות בתחנה בקרליבך (צילום: נת"ע)
העבודות בתחנה בקרליבך | צילום: נת"ע



זה המצב בכמה מהתחנות המרכזיות: בתחנות אבא הלל וביאליק ברמת גן בונים את הכניסות לתחנה. בתחנת אלנבי פרצה מכונת הקידוח את הקיר ומבצעים יציקת רצפה של המבנה הפנימי.

אתר העבודות בתחנת ביאליק (צילום: נת"ע)
אתר העבודות בתחנת ביאליק | צילום: נת"ע



בתחנת שאול המלך מסיימים את החפירה של כניסות התחנה. בתחנת קרליבך יוצקים קירות מבטון מזוין (קירות סלארי) וחופרים את פיר השליפה של מכונת הקידוח. עבודות מתקיימות גם מעל לפני הקרקע: בבת ים וביפו מתחילים בעבודות התשתית.

מתחת לאדמה בתחנת שאול המלך הנבנית (צילום: נת"ע)
מתחת לאדמה בתחנת שאול המלך הנבנית | צילום: נת"ע



"ביצוע הקו האדום ממשיך להתקדם על פי לוח הזמנים המתוכנן", אומר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. "אנחנו עובדים ביותר מ-20 אתרים בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים. במקביל אנחנו מקדמים את תכנון וייצור הקרונות והמערכות וכבר מתחילים להיערך לקראת ההפעלה המתוכננת לאוקטובר 2021".

עבודות הרכבת בפיר הרצל (צילום: נת"ע)
עבודות הרכבת בפיר הרצל | צילום: נת"ע
מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און
מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און | צילום:



לקראת סוף השנה ייצאו לביצוע שני קווים נוספים: הסגול - מגבעת שמואל ויהוד דרך רמת גן לתל אביב, והירוק - מהרצליה דרך תל אביב עד ראשל"צ.